בבית משפט השלום בירושלים הוגשה בימים האחרונים תביעת לשון הרע של רשת ליאור עדיקה המשווקת מוצרי טיפוח נגד הוצאת עיתון “הארץ” ומערכת העיתון “דהמרקר”. התביעה – בסך 785 אלף שקלים, ובמרכזה עומדת השתתפותה של חברת ליאור עדיקה ב’סופר הצינור’ של התוכנית ‘הצינור’ בהגשת גיא לרר ברשת 13.
בכתב התביעה נטען כי “התובעת לקחה חלק במיזם החברתי של מערכת תוכנית ‘הצינור’, והקימה חנות פופ אפ במתחם ‘סופר הצינור’. מטרת הפרויקט ‘סופר הצינור’ היא להראות שיוקר המחיה אינו הכרח ישראלי. מאחר והתובעת דוגלת מזה שנים באסטרטגיה עסקית של מכירת מוצרים במחירים הוגנים, מטרת מערכת ‘הצינור’ השתלבה עם החזון העסקי של התובעת והיא החליטה לקחת חלק בפרויקט החברתי”.
עוד נטען בכתב התביעה כי “שישה ימים לקראת פתיחת הפרויקט לקהל, מערכת ‘הצינור’ פרסמה כתבת פרומו במסגרתה הציגה את מחירי המוצרים שימכרו ואף השוותה אותם למחירים של אותם המוצרים בשתי רשתות מובילות בתחום הפארם. בעקבות הכתבה, שפורסמה בתוכנית ‘הצינור’, כתגובה לפרויקט ‘סופר הצינור’ ולמשתתפים בו, הנתבעים פרסמו כתבה מכפישה, ממנה עלו 5 דברי לשון הרע כנגד התובעת”.
עוד מפורט בכתב התביעה: “א. הפרסום הכוזב כי התובעת מוכרת במחירי הפסד.
“ב. הקביעה הכוזבת כי ‘חנות פופ אפ’ קטנה מהווה לתובעת הזדמנות עסקית יוצאת דופן.
“ג. מניפולציה שקרית כאילו התובעת בקשיים כלכליים תוך קישור לרשת אחרת בשם דומה.
“ד. הקביעה השקרית שהמחירים הזולים של התובעת נובעים רק מ’גימיק’ שיווקי, ובכך הטלת ספק
ופגיעה חמורה באמינותה של התובעת.
“ה. פרסום שגוי ומטעה בעניין שקיים פער של 20% בין המחירים של התובעת בחנות פופ אפ שלה
בפרויקט “יסופר הצינור” למחירים של אותם מוצרים בסניפים שלה”.
עוד נטען בכתב התביעה כי “דרך התנהלותם של הנתבעים מלמדת על פרסום מגמתי כנגד התובעת, באופן מכוון ובחוסר תום לב”.