העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב בסופ”ש ב”מעריב online” על סרט שמתוכנן לשידור בקרוב בתאגיד כאן 11, שגם בו הוא מועסק. ליבסקינד מתנגד לשידור הסרט, ופונה בקריאה להנהלה שלו בכאן 11 שלא לשדר אותו.
הסרט המדובר הוא “דוח רולניק”, ויצר אותו מייסד “דהמרקר” העיתונאי גיא רולניק. הסרט עוסק בעניינם של שניים מהתורמים הגדולים של פורום קהלת, ומלווה במשך חצי השנה האחרונה את פעילותה של קבוצת מפגינים שמוחה נגדם בארה”ב.
“אני עובד בתאגיד מיום הקמתו”, כתב ליבסקינד על התנגדותו לסרט של רולניק, “אני חסיד של השידור הציבורי, ומהמקום הזה בדיוק אני פונה אל הנהלת ‘כאן’ ומפציר בה שלא לאפשר לסרט הזה של רולניק להתפרסם בבמה הטלוויזיונית החשובה של כאן 11. למה? משום שההקרנה שלו אצלנו תיתפס, ובצדק רב, כטירוף מושלם וכטשטוש סופי של כל הגבולות, שממילא כבר לא נשאר מהם הרבה, בין עיתונות לפוליטיקה”.
בהמשך מנמק ליבסקינד מהיכן נובעת התנגדותו לסרט של רולניק, ולמעשה מתבהר כי ההתנגדות היא ליוצר ולא ליצירה, על רקע מעורבותו כביכול של רולניק בעניינים הקשורים למחאה נגד קהלת – כך לפי ליבסקינד.
“רולניק היה פעם עיתונאי”, כותב ליבסקינד ב”מעריב online”, “אפילו עיתונאי חשוב. ככזה, הוא ייסד, כאמור, את “דהמרקר”. בתקופה האחרונה, ואולי אף לפניה, הוא החליט שהעבודה העיתונאית לא מספיקה לו כדי להשפיע על החברה הישראלית, כפי שהיה רוצה. זכותו. מאז הוא מפגין, נואם, משלהב, נושא דברים על במות, ומשתתף במפגשים של מארגני המחאות. הכל חוץ מלהיות עיתונאי. כי להיות עיתונאי בעל דעה זה עניין אחד. לכולנו יש תפיסות עולם. אבל עיתונאי ופעיל פוליטי זה משהו שלא הולך ביחד.
“זה עוד יותר לא הולך ביחד כשאתה עובד עבור השידור הציבורי”, ממשיך ליבסקינד, “וזה הכי לא הולך ביחד, כשעל במת המחאה בתל אביב ובחיפה אתה נושא נאומים שוצפים ורושפים נגד פורום קהלת, ואז, אחרי מחיאות הכפיים הסוערות, אתה נכנס לרכב וממהר אל האולפן כדי לערוך תחקיר על אותו פורום בדיוק.
(כולל מערכות ynet וכלכליסט: ידיעות אחרונות לקראת גל פיטורים)
“למען הסר ספק, זה איננו טור של ביקורת סרטים, ודאי כשמדובר בסרט שטרם שודר. בכל מה שקשור לסרט הזה, אני חי רק מהדברים שמספר רולניק עצמו, וממילא הביקורת שלי אינה עוסקת במה שישודר בו, אלא בעצם הלגיטימיות שלו בנסיבות המדוברות”.