שני מיניבוסים מלאים יצאו בשבת לים: התחבורה הציבורית בירושלים תימשך אחרי הבחירות לעירייה?

התחבורה הציבורית החדשה בשבתות בירושלים ממשיכה להביא בשורה גדולה ולהסיע את הנרשמים הרבים למחוז חפצם: האם תנועת התעוררות בירושלים תתחייב להפעלת ההסעות גם לאחר הבחירות המוניציפליות בירושלים?
צילום: התעוררות בירושלים הדף הרשמי, לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

הפושים החמים של “ירושלים online” >> לחצו להורדת האפליקציה

האם סיעת התעוררות בירושלים תמשיך את הפעלת התחבורה הציבורית החדשה של ירושלים בערבי שבת ובשבת, גם לאחר הבחירות המקומיות בירושלים שייערכו בסוף חודש אוקטובר?

היום, שבת, נחלה התחבורה הציבורית בהסעה שיתופית הצלחה גדולה זה השבוע השני ברציפות. בתנועת התעוררות בירושלים מדווחים על הסעות שנערכו אתמול בין מוקדים בתוך ירושלים, לפי הזמנה מראש שביצע כל נוסע. היום, שבת, יצאו שני מיניבוסים מלאים לחוף הים בתל אביב.

זוהי למעשה בשורה גדולה שעשויה להיות מהפכה של ממש, לא רק בירושלים, אלא גם בישראל בכלל, שבה כעת מתנהל ויכוח על תחבורה ציבורית בשבת.
היוזמה של התעוררות היא מהפכנית, אך תסתכם אכן כגימיק בחירות אם תיפסק לאחר הבחירות המוניציפליות בירושלים שייערכו בסוף חודש אוקטובר השנה, 2023.האם התחבורה הציבורית הזו תיכנס למצע סיעת התעוררות, והאם תהיה התחייבות להמשיך בה בשנים הבאות?

“תחבורה שיתופית בשבת בירושלים – זה ייתכן, זה אפשרי”, נכתב היום בעמוד הרשמי של תנועת התעוררות בירושלים, “למרות הניסיונות לעצור אותנו – מיניבוס השבת של התעוררות פעל גם הסופ”ש. אתמול פיזר המיניבוס את הנוסעים בארוחות שישי ובמרכזי הבילוי, והיום שני מיניבוסים מלאים יצאו לחוף הים בתל אביב!

“לא יאיימו עלינו ולא יכפו עלינו!”.

כזכור, מדובר בהסעה שיתופית, שהשבוע עברה ניסיונות להכשלה ע”י גורמים שונים בעיריית ירושלים.

בעוד ראש העיר משה ליאון, שנתמך בבחירות הקודמות ע”י בלוק חרדי, ממלא פיו מים, על אף הצהרותיו כי הוא “דואג לכולם”, עמדו החילונים בירושלים השבוע בפני איום של גזלת כבשת הרש בדמות התחבורה הציבורית החדשה.

סגן ראש העיר אריה קינג פנה ליועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה, בבקשה שיבדוק האם ההסעה השיתופית שמפעילה התעוררות עומדת בתקנות תעמולת הבחירות.

עם או בלי קשר לתעמולת בחירות – הרי שמהלך כזה, אם אכן יסתיים לבסוף בביטול היוזמה לתחבורה ציבורית בערבי שבת ובשבת בירושלים – יפגע מאוד בציבור החילוני בעיר, שגם כך הולך ומרגיש כמי שהופך למיעוט בתוך ביתו, ויש יאמרו אולי, ביתו לשעבר.

המניע של סיעת התעוררות בירושלים, הגם שמפעילה עתה את התחבורה הציבורית בעיר כחודשיים לפני הבחירות לעירייה, איננו מעניין את הציבור החילוני בעיר. כל עוד משהו נעשה למענו ולמען צרכיו, מדוע המניע – בחירות או לא בחירות – קשור בכלל?

בקרב הציבור החילוני בירושלים יש נוער המעוניין לצאת לבלות בערבי שבת. חיילים בחופשה בסופ”ש ששותים בבילוי ערב או עייפים ולא מעוניינים לנהוג. ואף מבוגרים וקשישים השואפים לבקר את בני משפחתם.
מדוע שלא תהיה תחבורה ציבורית בירושלים בשבת? באיזו זכות מתנגדים לה בכלל פוליטיקאים בעירייה, כאשר המימון לא נעשה בידי העירייה?

*****
קראו עוד:

אלף פסטיבלים בירושלים לא יסתירו את האמת: גם קרית יובל מתחרדת

הצלחה ענקית לתחבורה הציבורית החדשה בירושלים בשבת הראשונה: ייפתחו קווים נוספים?

העירייה משחקת באש: אם התחבורה הציבורית בשבת תבוטל – אפשר לבטל סופית את החילוניות בירושלים

 

שיתוף
שיתוף

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים