עיריית ירושלים אישרה סך של כ-350 מיליון שקלים עבור קידום זמינות של הקו הכחול של הרכבת הקלה.
בין היתר, ישמש התקציב למימון העבודות במקטעים יגאל ידין, עמק רפאים, אשר וינר, תלפיות, החאן, קרן היסוד, רמות, קינג ג’ורג’ ועוד.
עוד אושר סכום של כ-31 מיליון שקלים עבור קידום זמינות ותכנון של הקו הסגול של הרכבת הקלה, עבור המקטעים בן זכאי, יהודה הנשיא, בוליביה, גט”י.
העבודות יבוצעו באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים, ובשיתוף משרד התחבורה וצוות תוכנית אב לתחבורה.
תוואי הקו הכחול ישתרע לאורך 31 קילומטרים ו-52 תחנות: משכונות גילה בדרום העיר ועד לרמת אשכול ושכונת רמות בצפונה ויהיו לו שתי שלוחות: בצפון, מגאולה לרמת אשכול ובדרום, מתחנת החאן למלחה.
הקו הכחול נמצא בימים אלו בתהליך מכרזי במשרד האוצר, והמכרז כולל בתוכו את הקו הסגול, אשר יהווה כקו רוחב בדרום העיר שייצא משכונת קריית מנחם וקריית יובל דרך רמת דניה, רמת שרת, מלחה וקטמונים לתלפיות, ויקשר בין הקו הכחול לקו האדום, וכן את קו התכלת אשר בין הקו הירוק לקו הכחול, ויאפשר קו המשכי ורציף בין שכונות תלפיות וגוננים בדרום העיר להר הצופים בצפון העיר, לרבות בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית.
שלב התכנון הושלם כמעט ברובו. העבודה על הקו הכחול צפויה להתחיל בשנה הקרובה, כולל חלק משלוחת הקו הסגול. העבודה צפויה לצבור תאוצה, וכבר ארבעה מקטעים נמצאים בעבודות תשתיות מתוך 25 מקטעי קו כחול: רוזמרין, יגאל ידין, הר חוצבים ובן דוסא.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “מדובר באישור תקציב משמעותי, שיאפשר את ביצוע העבודות על הקו הכחול. לצד אישור התקציבים, העירייה שוקדת על דרכים להקלה ותמיכה בבעלי העסקים הנמצאים באזור עבודות הרכבת הקלה. הקו הכחול יהיה קו מרכזי במארג התחבורה הציבורית של ירושלים, יקל על התנועה בעיר ויאפשר לתושביה להגיע ממקום למקום במהירות וביעילות. אנו רואים בהקמת הקו הכחול ומערך קווי הרכבת הקלה, צעד חשוב ליצירת אלטרנטיבה יעילה וירוקה לשימוש ברכב פרטי בעיר ירושלים”.
*****
קראו גם:
– כשנגיע לגשר: החלו העבודות במיזם רובע הכניסה לירושלים
– השכונה שנחפרת: כך הפכה ארמון הנציב לארמון בחולות
– 1000 מקומות חניה חדשים בצפון ירושלים: האם זה החניון שיפתור את העומסים?