ארמון הנציב, הר חומה, תלפיות וארנונה יחושו הקלה? מנהרת אשר וינר פתוחה

הערב, ראשון, נפתחה לתנועה ההפרדה המפלסית החדשה, “מנהרת “אשר וינר”, אשר אמורה להקל על עומסי התנועה בשכונות דרום ירושלים
צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

הפושים החמים של “ירושלים online” >> לחצו להורדת האפליקציה

הערב (א’, 10/9) נפתחה לתנועה הפרדה מפלסית חדשה, ברחוב אשר וינר, המצויה בסמיכות לשכונות ארנונה, ג’בל מוכאבר וקיבוץ רמת רחל שבדרום ירושלים.

ההפרדה נועדה לתת לכלי רכב החוצים ממזרח למערב אפשרות להימנע ממפגש הדרכים בצומת הרחובות אשר וינר ודרך חברון, ציר מרכזי ועמוס תנועתית, בדגש על כל הרחבת שכונות המגורים, שנבנית בימים אלה ומעמיסה אף היא על האזור.

כעת הנסיעה במנהרה מהווה פתרון תחבורתי ותאפשר נסיעה ללא עצירה בצומת כפי שהיה עד כה. בעירייה מעריכים כי מדובר בשינוי תחבורתי משמעותי, ומציינים שאת השפעותיו ניתן יהיה לראות כבר בימים הקרובים.

הפרויקט שהושלם לאחר עבודות חציבה, סלילה ופיתוח אזורי, כלל בניית תשתיות מורכבות והתקנת מערכות מתקדמות. המנהרה שאורכה כ-300 מטרים, מספקת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. הפרויקט עתיד להשתלב גם עם תוואי הרכבת הקלה.

גם הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור לאורך רחוב דרך חברון, כך שבזכות ההפרדה המפלסית תינתן עדיפות למעבר של הרכבת מצפון לדרום מעל המנהרה, כאשר במקביל רכבים פרטיים ייסעו במנהרה עצמה מתחת לפסי הרכבת.

בעיריית ירושלים מצפים כי פרויקט ההפרדה יסייע גם עכשיו להפחית עומסי תנועה הנוצרים כתוצאה מעבודות הקו הכחול שכבר החלו להתבצע, ובהמשך יסייע במהלך ביצוע העבודות שיימשכו בשנים הבאות.

פרויקט ההפרדה המפלסית אשר וינר מצטרף לשורת פרויקטים שמבצעת חברת מוריה לפיתוח ירושלים בתחום התשתיות והתחבורה.

צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

שרת התחבורה מירי רגב: “ירושלים נערכת לעידן החדש של רשת הקווים המלאה של הרכבת הקלה בירושלים, אשר היתה הראשונה מכל ערי ישראל בהקמת מערכת הסעת המונים מתקדמת, ותהיה הראשונה לכסות את כל העיר ברשת קווים יעילה ומהירה, עוד לפני סוף העשור הנוכחי. המנהרה שנפתחת תשתלב במערך התנועה החדש, ובמקביל תביא הקלה גדולה לכל תושבי השכונות הדרומיות של ירושלים. ברכותי לכל תושבי האזור”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “מיזם ההפרדה המפלסית באשר וינר הוא פרויקט תחבורתי חשוב שיסייע בהקלת עומסי התנועה בדרום ירושלים וכחלק מהעתיד התחבורתי החדש של העיר, עם הקמת הקו הכחול. המנהרה החדשה תאפשר לכלי רכב לעבור בצורה חלקה ויעילה יותר, ותשפר את הנגישות בין השכונות”.

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן: “ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר היא שלב נוסף בשדרוג תשתית הכבישים בירושלים והתאמתה לקווים העתידיים של הרכבת הקלה. הפרויקט יביא להקלה מיידית לכל מי שמתגורר, עובד או עובר בשכונות הדרומיות של העיר, ועם פתיחת הקו הכחול של הרכבת הקלה היא תאפשר תנועה זורמת ללא הפרעה, הן ברכבת והן ברכב הפרטי”.

גלעד בר-אדון, מנכ”ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים: “ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר מהווה היערכות תנועתית לקראת הקו הכחול העתידי שיפעל בדרך חברון ויעבור מעל המנהרה. בנוסף, ההפרדה המפלסית מאפשרת פתרון מיידי להקלה בעומסי התנועה הרבים שבאזור, וזאת בייחוד בתקופת זמן זו שישנן עבודות לבניית הקו הכחול שהחלו כבר בביצוע, ועוד עבודות שימשכו בשנים הקרובות”.

******
קראו גם:

מנהרת ארמון הנציב: לחצות את ההר דרך הסלע

השכונה שנחפרת: כך הפכה ארמון הנציב לארמון בחולות

בינתיים זה כביש בלוף עם תמונת סלילה יפה: במציאות, בהר חומה שקועים עמוק בפקק

שיתוף
שיתוף

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים