הועדה לתשתיות לאומיות, ות”ל, מפרסמת בימים אלו זימון להשמעת הערות והשגות לגבי תוכנית המשך קו הרכבת מתחנת נבון בכניסה לירושלים ועד לתחנת החאן שצפויה לקום באזור מתחם התחנה בירושלים.
על פי התוכנית תחבר המסילה בין תחנת נבון לתחנת החאן התת קרקעית שתיחפר במשך שנים. המשמעות הישירה של זה היא הפיכת מתחם התחנה לאזור חפירות והקמת תשתיות שהמשך פעילותו איננה בהירה.
על הנייר אמור להיות רק חלקו של המתחם מושבת לכמה שנים של חפירת התחנה התת קרקעית, אולם גם העסקים שיוכלו להישאר פעילים יהיו מוקפים באתרי חפירות למשל באזור דרך חברון ובמגרש החניה הגדול שצמוד למתחם התחנה.
לתוכנית המשך קו הרכבת מחתנת נבון לתחנת החאן אמורה להיות משמעות גדולה לתועלת הציבור בשימוש בתחבורה ציבורית, ובכך בין השאר לאפשר לתושבי חוץ גישה מהירה למוקדי בילוי בירושלים כגון הסינמטק ומתחם התחנה, וכן לאפשר לירושלמים רבים שימוש בתחבורה מודרנית מלב העיר ירושלים ועד מחוצה לה.
מנגד, כמו שקורה ברוב השנים האחרונות בירושלים הדרך אל הנחלה לא תהיה פשוטה. עד שיקום הקו הזה, יונחו התשתיות ותיחפר התחנה התת קרקעית – יעברו שנים רבות של חפירות, חסימת צירים ותחושה של חיים ב”אתר בנייה”, כפי שקורה כיום באזורים שונים בירושלים.
ועדיין, נדמה כי התוכנית הינה הכרח מציאותי ומתבקש לשם הקמת תחבורה מודרנית לירושלים, בשילוב עם קווי הרכבת הקלה שיתווספו בתוך העיר.
*******
קראו גם:
ארמון הנציב, הר חומה, תלפיות וארנונה יחושו הקלה? מנהרת אשר וינר פתוחה
רכבת לילה לסעודיה וזינוק כלכלי אדיר? עוד חזון למועד
נחשף בחפירות ארכיאולוגיות בגבעת המטוס: הקטע הארוך ביותר של אמת המים העליונה לירושלים