ילדים משועממים בחופש ארוך ומיותר? הגיע הזמן להתעלם מהעסקנים ולהקים בישראל מערך חינוך חדש ועצמאי

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אולי יכולה לסמן הישג בחיבור ימי החופש למורים בין יום כיפור עד צאת החגים – אבל הסיוט הזה על גב ההורים והילדים חייב להיפסק: יש לאתחל את כל המערכת – להתעלם מהעסקונה הנוכחית ולהקים מאפס מערך חינוך חדש ועצמאי
צילום: ראובן קפוצינסקי / הסתדרות המורים

הפושים החמים של “ירושלים online” >> לחצו להורדת האפליקציה

יישום ההסכם שנחתם עם הסתדרות המורים ממומש בימים אלו: החל מערב יום כיפור נמצאים תלמידי ישראל בחופשה ארוכה שתסתיים רק בתום החגים, צאת שמחת תורה. ילדים – תלמידים שרק לפני שבועות ספורים סיימו את חופשת הקיץ הארוכה שלהם – שוב מוצאים את עצמם בבית. הם חסרי מעש, ההורים שלהם אבודים עוד יותר.

מה זה הדבר הזה? מי סידר לכולם סוכות מייגע שכזה?

ובכן הדבר הזה הוא מה שעסקנים מכנים כנראה “הישג”. למורים ולמורות יש חופשה מסודרת, הימים של האיסרו חג קוזזו, איזה יופי. למישהו מלבד לעסקונה זה נשמע הגיוני? הסיוט הזה של התלמידים והוריהם חייב להיפסק.
מערך החינוך בישראל רקוב: מורים ומורות אינם בהכרח מתוגמלים לפי יכולתם, לעתים מדובר בתגמול יתר במצב של חוסר התאמה להוראה, ולעתים תגמול חסר למורים טובים. איך בדיוק העסקנות פותרת את זה?

העסקנות איננה פותרת דבר. היא טובה, ובכן, לעסקנים. לא לילדים, לא להורים, לא לחינוך בישראל.

אנשי הוראה בישראל צריכים להרוויח הרבה ולעבוד הרבה. זוהי המשוואה הראויה היחידה: יש לתגמל מורים בשכר גבוה אך להצמיד את ימי החופשה שלהם לאלו של המשק. חד וחלק.
כנ”ל לגבי שעות העבודה שלהם – יש להצמידן לשעות העבודה של המשק. והשכר, שיצמח בהתאם.

יש להקים בישראל מערך חינוך חדש שייצא מכל אזורי הנוחות המוכרים לעסקנים, מכל ההרגלים הישנים ומכל התפיסות הקדמוניות שאינן מתאימות יותר לעידן הנוכחי. כיום, אבות ואימהות עובדים ועובדות, מנהלים ומנהלות קריירות, מה זה בכלל כל החופשות האלו? מדינת ישראל בשנות ה-50 של המאה הקודמת?

על ארגוני ההורים לחבור יחדיו ולהקים את מערך החינוך החדש בישראל. מערך עצמאי. מנותק מארגוני המורים הנוכחיים. אם צריך, אז גם מנותק חד צדדית ממשרד החינוך.

יש לדאוג למערכת עצמאית שתתאים לצרכים. יש להקים מערך שאליו הורים יוכלו לשלוח ילדיהם לפי אורח החיים המודרני.

מי יממן? באילו מבנים?
מוקדם מדי לשאלות פרקטיות שבכל מקרה תימצא עליהן תשובה בדמות מימון של ההורים, שגם כך משלמים, וכמו כן מציאת מבנים שבשירות מוסדות חופשיים תומכי חינוך המקיימים פעילויות בכל עיר ועיר.

יש לשנס מותניים ולהגיד די לעסקונה, די למערכת החינוך המיושנת והרקובה: הגע הזמן להקים בישראל מערך חינוך חדש, עצמאי וזקוף קומה.

שיתוף
שיתוף

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים