הארכת כביש 6: נחשפו החברות שהגישו מועמדות לפרויקט

הארכת כביש 6: כמה מחלפים חדשים יוקמו, היכן ייסלל כביש דו מסלולי ומי החברות שחושקות בביצוע העבודה? כל הפרטים

לא פחות משבע קבוצות מובילות הגישו הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז להארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק, כך עולה מוועדת המכרזים הבין-משרדית הכוללת את משרדי האוצר והתחבורה וכן את חברת חוצה ישראל.
עבודות ההקמה צפויות להתחיל בשנת 2025, ואילו הפתיחה מתוכננת שלוש שנים מאוחר יותר, בשנת 2028.

על פי הוועדה, כמעט כל קבוצות הבנייה והתשתיות הגדולות בישראל הגישו הצעות: דניה סיבוס; שיכון בינוי וקרן קיסטון; קבוצת מנרב ומגדל חברה לביטוח; קבוצת אשטרום; קבוצת אורון יחד עם אוליצקי תשתיות; שפיר הנדסה אזרחית וימית, ואלקטרה.

יש לציין כי פרויקט הארכת כביש 6 יכלול את מקטעים 8 ו-9/א הכוללים סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הוא יוקם בשיטת BOT שבה היזם מתכנן, מקים ומפעיל את הפרויקט במשך תקופה קבועה מראש.

על פי משרד התחבורה, הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית.

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים