לצורך הטבות מס? סוזוקי הוכר כרכב היברידי 

היברידיות והטבות מס: בג"ץ פסק בצו ביניים בנושא, זאת לבקשת מכשירי תנועה – יבואנית סוזוקי בישראל. ובאיזה מקום הגיעה סוזוקי ישראל בטבלת המסירות?
צילום: יחצ

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ (בפני השופט נועם סולברג) פסק צו ביניים לבקשת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, בנושא ההכרה בדגמי סוזוקי כהיברידיים לצורך הטבות מס.

משמעות ההחלטה היא כי לקוחות דגמי סוזוקי קרוסאובר, S-CROSS, איגניס, סוויפט וויטארה ימשיכו להיות זכאים להטבת המס החלה על רכבים היברידיים להפחתה בחישוב שווי שימוש רכב בסך 500 ש"ח עד לפסק דין סופי.

כזכור, מסמכי התקינה המקוריים של היצרן מציינים כי דגמי סוזוקי המשווקים בישראל הינם רכבים היברידים. הגדרת משרד התחבורה לרכבים היברידים הינה רכב "שמצויד במנוע חשמלי שמסוגל לעבוד ביחד עם מנוע הבנזין או במקומו ."

דגמי סוזוקי מצוידים בסוללה בעלת מתח חשמלי נמוך,  V12 בדגמי איגניס וסוויפט ו-V48 בדגמי קרוסאובר וויטארה, המספקות מתח הפעלה למנוע חשמלי הפועל במקביל למנוע הבנזין.

בנוסף, בג"צ קבע כי רשות המסים תגיש תגובה מקדימה לעתירה עד ל-23 בינואר. את מכשירי תנועה ייצגו בעתירה עו"ד מוטי ארד, גיל נדל וליאת גרבר ממשרד עורכי דין גולדפרב זליגמן.

סוזוקי ישראל סיימה את שנת 2023 במקום ה-9 בטבלת המסירות, עם 8,851 מסירות והציגה גידול של כ-2% לעומת אשתקד, מקביל לגידול של שוק הרכב בישראל. הדגמים ההיברידים היוו 94% מסך המסירות, וכוללים את כל דגמי סוזוקי הנמכרים בישראל למעט דגם השטח סוזוקי ג'ימני.

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים