פרק נוסף ביוקר המחייה השב ומשתלט על כל חלקה טובה בישראל. על פי פרסום ב”דה מרקר”, השבוע הודיעה חברת זוגלובק לקמעונאים כי תעלה את מחירי מוצריה בשיעור של עד 10%. היא מצטרפת בכך לשורה של חברות שמעלות כעת מחירים, בהן סוגת, שטראוס, ויסוצקי ועוד.
מי שמקיים סבב פגישות עם ראשי חברות המזון בעקבות מגמת העלייה הוא שר הכלכלה, ניר ברקת, שהגיע לאחרונה להבנות על ביטול עליית המחירים שתוכננה בקוקה קולה. “אני מצפה מיתר חברות המזון הגדולות לנהוג באותו אופן”, אמר ברקת.
עוד הוסיף כי “בתקופת מלחמה בה הציבור הישראלי נאנק תחת הנטל המלחמתי והכלכלי, מצופה מהחברות הגדולות שהתעשרו מהציבור לא לעשוק אותו. מי שינסה לעשוק את הציבור יגלה שאנחנו נילחם בו מלחמת חורמה”.
אז עם קוקה קולה מסע השכנועים של ברקת עבד, ומה יהיה עם זוגלובק? הציבור, שמזהה מקילומטרים את מגמת ההתייקרות הכללית כשהמלחמה בעיצומה, מחזיק אצבעות להצלחת המאבק.