הנתונים הקשים על מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל ממשיכים להטריד את מנוחתם של רבים. את הכישלום ניתן כמובן לייחס לשרת התחבורה, מירי רגב, שעושה בימים אלה בסרי לנקה. המספרים מדברים בעד עצמם: מתחילת השנה נהרגו 41 ישראלים בתאונות דרכים, עלייה של 5%.
למרות זאת, תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) קוצץ ב-10% ל-62.5 מיליון שקל.
אם לא די בכך, לדיון שהתקיים בוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת, שעסק בעלייה המטרידה של 30% במספר הילדים שנהרגו בשנה החולפת בתאונות דרכים, שלח משרד התחבורה נציגה זוטרה ממחלקת תקציבי הפיתוח. בין המסרים שהקריאה עלה כי ב-2023 נהרגו בתאונות דרכים בארץ 35 ילדים.

עוד צוין כי בהשוואה למרבית מדינות ה- OECD, ילדי ישראל מצויים בסיכון גבוה לפגיעה. מספר הילדים הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בישראל, הוא פי 2.4 מהמספר הממוצע במדינות החברות בארגון. על פי עמותת אור ירוק, ישראל נמצאת במקום הרביעי והגרוע מבין כל מדינות אירופה במדד שינוי מספר הילדים ההרוגים. כפועל יוצא, מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים נותר ללא שינוי במשך עשור, בעוד שברוב מדינות אירופה הצליחו להפחית ולצמצם את מספר הילדים ההרוגים.
ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, היה נחרץ: "הטיפול בתאונות הדרכים, בפרט בילדים – סקנדל! שערורייה! מחדל! אף אחד ממשרד התחבורה לא יכול להגיד שהוא לא יודע את זה, כולל השרה רגב", אמר. "יש ילדים שנהרגו ב-2023 וילדים שייהרגו עוד מעט, בעוד שהאנשים שאחראים על זה יכלו למנוע את המוות שלהם. ביום שתהיה ועדת חקירה, ואני אדאג שתהיה, אביא את כל הפרוטוקולים ונראה לכולם שהכתובת הייתה על הקיר".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי דלל מהליכוד, הוסיף: "הנתונים של 2023 חייבים להטריד את מנוחתו של כל הורה ולהטריד את מנוחתם של כל נבחרי הציבור וגורמי המקצוע. במשרד התחבורה, משרד החינוך והרשויות נוספות מגבירים את המודעות ההולכת וגוברת לסיכונים בכביש, אך לצערנו הרב כמות תאונות דרכים בהם ילדים נפגעים נותרת גבוהה מאוד. באפשרותנו ומחובתנו למגר את התופעה של פגיעת ילדים בתאונות דרכים".