אפליקציית הדייטינג טינדר נכנסה זה מכבר לחייהם של אלו המשוועים למצוא אהבה, אבל האם היא אכן משרתת את המטרה? תביעה שהוגשה נגד בעליה של האפליקציה, מאץ’ גרופ, מעלה את הטענה כי חרף מכירת המנויים והבטחות על הדרך הבטוחה לאהבה, בפועל מיליוני המשתמשים הופכים כפייתיים ומכורים לאפליקציה, אך כלל לא מוצאים בני ובנות זוג.
ב”וושינגטון פוסט” דווח כי התביעה הייצוגית הוגשה בשבוע שעבר נגד מאץ’ גרופ ובה מאשימים שישה משתמשים כי המודל העסקי של החברה משתמש במאפיינים מניפולטיביים כדי להבטיח שיישארו באפליקציה כמנויים בתשלום. עוד נטען בתביעה כי האפליקציה מפרה את חוקי הגנת הצרכן.
בין השאר נכתב בתביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה, כי “מאץ’ עיצבו במכוון את הפלטפורמות עם מאפיינים ממכרים ועיצוב המזכיר משחקים, שלוכד את המשתמשים ומעדיף רווחים על פני מימוש ההבטחות השיווקיות ועמידה ביעדי מערכות היחסים של הלקוחות”. עוד נטען כי הפלטפורמות בהן משתמשים מיליוני אנשים ברחבי העולם, משתמשות בטכנולוגיה חזקה ואלגוריתמים חבויים כדי להשאיר בהן את המשתמשים ולגרום להם להמשיך לשלם.
ממאץ’ גרופ נמסר כי “התביעה מגוחכת”. לדבריהם, המודל העסקי לא מבוסס על פרסום או מדדים של מעורבות והם פועלים בכל יום להוציא אנשים לדייטים ולהרחיק אותם מהאפליקציה. “כל מי שטוען אחרת לא מבין את המטרה והמשימה של כלל התעשייה שלנו”, אמרו בקבוצה.
יצוין כי במאץ’ דיווחו לאחרונה על עלייה של 6% בהכנסות בשנת 2023 ל-3.365 מיליארד דולר, כשאפליקציית טינדר אחראית למרבית ההכנסות. על פי הדו”ח, ההכנסות בטינדר עלו ב-11% לעומת השנה החולפת, וההכנסה למשתמש עלתה ב-21%. יחד עם זאת, בשנה שעברה נרשמה ירידה של 5% במספר המשתמשים בתשלום.