שר הכלכלה ניר ברקת מעביר הילוך בכל הנוגע למאבקו ביוקר המחיה. אחרי שיזם רשימה ירוקה עבור חברות שהביעו נכונות לשמר את מחיריהן ורשימה שחורה עבור מי שלא יישרו קו והעלו מחירים חרף המצוקה הגוברת בשל המלחמה, מקדם כעת ברקת חקיקה לפי יוצמדו מדבקות שחורות למוצרים שמחירם עלה במהלך המלחמה, וכך יוכל הציבור לזהות אותם ולהביע את מחאתו בהתאם.
“החוק החדש יחייב להדביק מדבקות שחורות על מוצרים שמחירם עלה בשעת מלחמה”, אומר ברקת, “החברות ברשימה השחורה פוגעות בציבור הישראלי בשעה קשה של מלחמה, שכל העם פועל בסולידריות ורק החברות הללו מנותקות”.
בין השאר תוקף ברקת את חברת אסם ומציין כי “לצערי, חברת אסם מעדיפה להיות ברשימה השחורה. היא מאמינה שהיא תעלה מחירים במלחמה ואתם תשכחו לה את זה. זה לא מפתיע כי רובכם לא יודעים שאסם היא כבר לא חברה ישראלית. אחיי הישראלים, זה בידיים שלכם לעצור את זה. אל תקנו אסם”.
מוקדם יותר הודיע ברקת כי הוא מעביר את קונצרן המזון שטראוס מהרשימה הלבנה לרשימה השחורה של החברות שהעלו מחירים. כאמור, מדובר בשתי רשימות שמעדכן משרד הכלכלה באופן שמכונה יוזמת ה’ביוש הרגולטורי’.
משטראוס נמסר כי “שטראוס פועלת על פי הסיכומים עם משרד הכלכלה, מעניקה הנחות לקמעונאים בהיקפים רחבים יותר מאלו שסוכמו ושמכוחם נכללה ברשימה הלבנה מלכתחילה. לצד המבצעים, סל המוצרים של החברה לקמעונאים כיום משקף מחיר נמוך יותר מאז ה-7.10. בימים אלו נמצאת החברה בשורה של מבצעים במוצרים השונים, שהורחבו לקראת החגים ואין בכוונתה להעלות מחירים בעת הזו. צר לנו כי שר הכלכלה סירב להיפגש עם חברת שטראוס בכדי לשמוע את הנתונים האמיתיים”.