מהפכה בכבישי ישראל: אלו מחירי האגרות החדשים שתשלמו

ועדת הכספים אישרה התייקרות משמעותית באגרת הרישוי לרכבים חשמליים, ההחלטה צפויה להכניס לקופת המדינה 230 מיליון שקלים בשנה

בתום דיון סוער, ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני אישרה את הצעת תקנות התעבורה, המבטלת את ההפחתה באגרת הרישוי לרכבים חשמליים עד 3,500 ק"ג. ההחלטה הדרמטית צפויה להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקלים בשנה, תוך התייקרות משמעותית של אגרת הרישוי לבעלי רכבים חשמליים בממוצע של כ-2,300 שקלים.

לפי דברי ההסבר המלווים את התקנות החדשות, השפעת הרכבים החשמליים על התשתיות, הגודש בכבישים והעלויות המשקיות כתוצאה מכך, אינן שונות מאלו של רכבים המונעים בבנזין או בדיזל. כמו כן, עלויות הטיפול במערך הרישוי אינן מבחינות בין סוג ההנעה. בנוסף, צוין כי צמצום זיהום האוויר מגולם בכך שרכבים חשמליים אינם משלמים מס על דלק.

ההחלטה, הנחשבת לצעד דרמטי בהסרת התמריצים לרכישת רכבים חשמליים, באה בהמשך להחלטת הממשלה מחודש ינואר בנושא. על פי התקנות החדשות, האגרות לרכבים חשמליים יחולו בהתאם לקבוצת המחיר והגיל של הרכב, ללא התחשבות בסוג ההנעה. בקרב ארגוני הסביבה ויצרני הרכב החשמליים צפויה להישמע ביקורת נוקבת על ההחלטה, שעלולה לפגוע במאמצים להפחית את זיהום האוויר ולקדם את המעבר לתחבורה ירוקה. עם זאת, המהלך צפוי לאזן את התקציב ולהגדיל את הכנסות המדינה באופן משמעותי.

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים