בתום דיון סוער, ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני אישרה את הצעת תקנות התעבורה, המבטלת את ההפחתה באגרת הרישוי לרכבים חשמליים עד 3,500 ק"ג. ההחלטה הדרמטית צפויה להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקלים בשנה, תוך התייקרות משמעותית של אגרת הרישוי לבעלי רכבים חשמליים בממוצע של כ-2,300 שקלים.
לפי דברי ההסבר המלווים את התקנות החדשות, השפעת הרכבים החשמליים על התשתיות, הגודש בכבישים והעלויות המשקיות כתוצאה מכך, אינן שונות מאלו של רכבים המונעים בבנזין או בדיזל. כמו כן, עלויות הטיפול במערך הרישוי אינן מבחינות בין סוג ההנעה. בנוסף, צוין כי צמצום זיהום האוויר מגולם בכך שרכבים חשמליים אינם משלמים מס על דלק.
ההחלטה, הנחשבת לצעד דרמטי בהסרת התמריצים לרכישת רכבים חשמליים, באה בהמשך להחלטת הממשלה מחודש ינואר בנושא. על פי התקנות החדשות, האגרות לרכבים חשמליים יחולו בהתאם לקבוצת המחיר והגיל של הרכב, ללא התחשבות בסוג ההנעה. בקרב ארגוני הסביבה ויצרני הרכב החשמליים צפויה להישמע ביקורת נוקבת על ההחלטה, שעלולה לפגוע במאמצים להפחית את זיהום האוויר ולקדם את המעבר לתחבורה ירוקה. עם זאת, המהלך צפוי לאזן את התקציב ולהגדיל את הכנסות המדינה באופן משמעותי.