בשוק הרכב החשמלי הסיני, המהווה חלוץ עולמי בתחום, מתרגשת סערה חדשה. הוועדה הלאומית לפיתוח ואסטרטגיה (NDRC), גוף ממשלתי בכיר, הזהירה כי שוק הרכב החשמלי והיברידי בסין צפוי להגיע לנקודת רתיחה בשל עודף היצע משמעותי, מה שעלול להתפרץ למלחמת מחירים אגרסיבית בין היצרנים השונים.
על פי דיווח סוכנות רויטרס, ה-NDRC צופה השנה למעלה מ-110 דגמי רכבים חשמליים חדשים מתוך סך של 150 מכוניות חדשות שיושקו, מה שיגביר עוד יותר את התחרות הקיימת. במקביל, הוועדה מעריכה כי הביקוש בשוק לרכבי אנרגיה חדשים, כולל רכבי חשמל והיברידיים נטענים, יגדל ב-2.1 מיליון יחידות בלבד השנה.
התחזיות הללו מרמזות על היצע עודף משמעותי, שכן שלושת המותגים המובילים בתחום בסין תכננו להגדיל את המשלוחים ב-2.3 מיליון יחידות לשנת 2024 בלבד. יתרה מכך, ה-NDRC צופה ירידת מחירים של בין 5% ל-10% במכוניות חשמליות והיברידיות בעיר שנזן, המהווה מוקד לאימוץ הטכנולוגיה החדשה.
הסיבות המרכזיות לצפי הירידות במחירים הן ירידה בעלויות הסוללות ויתרונות גודל ליצרנים הגדולים. כבר כעת, ענקיות כמו BYD ודנזה הובילו הורדות מחירים של עד 9.7% על חמישה מדגמיהן באפריל האחרון.
התחרות הגוברת בשוק הרכב החשמלי הסיני, המהווה מוקד משיכה ליצרנים מכל רחבי העולם, צפויה להתלהט ולהגיע לשיאים חדשים של לחץ על מחירים. במצב זה, היצרנים הגדולים והיעילים ביותר צפויים להיות הניצחים, בעוד שיצרנים קטנים ופחות רווחיים עלולים למצוא את עצמם נדחקים הצידה.