חברת השיווק והמזון הגדולה אסם לא פוסחת על המגמה העגומה של העלאות מחירים רציפות למוצרי הצריכה הבסיסיים. בפעם השנייה בתוך חצי שנה בלבד, הודיעה אסם על העלאת מחירים ממוצעת של כ-2.2% בכלל קטלוג מוצריה, החל מה-1 ביולי 2024. השורה התחתונה היא שמשפחות רבות בישראל יאלצו שוב להוציא יותר כספים על סל הקנייה הבסיסי.
בין המוצרים שיצטרפו לגל ההתייקרויות נמנים מגוון המאפים, החטיפים והממרחים של אסם, כמו גם משקאות פופולריים כמו קפה ריו וסירופים, לצד תבשילים מוכנים ומוצרי פתיתים אהובים. עלייה זו באה בנוסף לעליות מחירים קודמות של החברה בסוף 2023 ובתחילת 2024, שהכבידו על כיסם של הצרכנים.
מגמת ההתייקרויות החוזרות של אסם אינהחריגה במציאות הכלכלית הנוכחית בישראל ובעולם. יצרניות המזון הגדולות, כמו שטראוס, תנובה, יטבתה ועוד, נאלצו להעלות מחירים באופן תכוף בשל עליית מחירי החומרי הגלם, האנרגיה והשכר. עלויות ההובלה וההפצה גם כן צמחו באופן משמעותי בשנה האחרונה.
מומחי כלכלה צופים כי הגל הנוכחי של התייקרויות לא יהיה האחרון לצרכנים הישראלים, שמתמודדים עם יוקר המחיה הגואה במדינה. על רקע הציפיות לאינפלציה גבוהה גם ב-2025, סביר להניח שיצרני המזון יאלצו להמשיך ולגלגל חלק מהעלויות על הצרכנים.
בתגובה על העלאת המחירים הנוכחית, אסם ציינה כי “בשל עלייה מתמשכת בעלויות התפעול, ולמרות מאמצים להתייעלות, נאלצנו להעלות מחירים”. מנגד, ארגוני הצרכנים קראו לממשלה להתערב בתופעה המטרידה של התייקרויות חוזרות בשוק המזון.
בהודעה הרשמית של אסם נסטלה בנושא נכתב כך: “אסם נסטלה הודיעה היום (ה’) ללקוחות החברה כי בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם, עלויות הייצור ועלויות הלוגיסטיקה, אנו נאלצים לעדכן את המחירון הקמעונאי של מוצרים שמחירם לא עודכן בשנה האחרונה, וחלקם אף לא עודכן ב- 13 השנים האחרונות, בשיעור ממוצע של כ-2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה. המוצרים שמחירם הקמעונאי יתעדכן הם: מאפה, חטיפים, משקאות (קפה וסירופ), תבשילים מוכנים ופתיתים. עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות וייכנס לתוקפו ב-01.07.24”.