לאחר חודשים של ניסיונות להציל את חברת התעופה הקורסת Go First מגורלה, נראה כי הסאגה הדרמטית מתקרבת לשיאה. בהתפתחות המכרעת האחרונה, נישאנט פיטי, מנכ"ל פורטל הנסיעות EaseMyTrip, משך את הצעתו לרכישת החברה. צעד זה מותיר את עתידה של Go First תלוי ועומד, עם מועד גורלי צפוי ב-3 ביוני.
בהודעה רשמית, ציין פיטי כי "ההחלטה מאפשרת לי להתמקד טוב יותר בסדרי עדיפויות ויוזמות אסטרטגיות אחרות שמתאימות לחזון ולמטרות הצמיחה ארוכות הטווח שלנו". המהלך הגיע כחודשיים לאחר שפיטי והנהלת SpiceJet הגישו הצעת רכש משותפת לחברה הנקלעת לקשיים. ייתכן שהחלטתו של פיטי לסגת מההצעה מסמנת את הנקודה האחרונה בסאגה הממושכת של Go First. החברה, שהפסיקה לטוס באפריל 2023, מתמודדת עם חובות כבדים וניהלה במשך שנה תהליך פתרון חדלות פירעון. למרות הארכות חוזרות ונשנות שניתנו על ידי בית הדין הלאומי לדיני חברות, הסיכוי להצלתה הולך ודועך.
בית הדין הגדיר את ה-3 ביוני כמועד האחרון להשלמת תהליך פתרון חדלות הפירעון של Go First. עם משיכת הצעתו של פיטי, נראה שאין לחברה נתיב אמיתי לצאת משבר הקיום שלה. אלא אם תגויס תמיכה משמעותית נוספת, צפויה Go First לחסל את פעילותה בתאריך הגורלי הקרוב. בהינתן התוצאה הלא ודאית של Go First, פיטי וראשי חברות התעופה האחרים מתמקדים בתוכניות העתיד. כפי שציין פיטי, העדיפות היא "ההתמקדות במטרות צמיחה ארוכות טווח". במציאות התעופה התובענית של הודו, ברור שהסוגיות המידיות של Go First נדחקות לטובת השאיפות האסטרטגיות הרחבות יותר.
האם תצליח Go First להתגבר על המשבר הקיצוני? או שמא ה-3 ביוני יסמן את קץ הדרך לחברת התעופה הוותיקה? בימים הקרובים, צפויות להתגלות התשובות לשאלות הגורליות הללו, כאשר המאבק על חברת התעופה הקורסת מתקרב לשיאו הדרמטי.