רמי לוי, יוחננוף או קרפור? זו הרשת הזולה בישראל לקראת שבועות

בבחינה של סל המותגים המובילים, ישנו פער של כ69% בין הסלים. ישנם פערים של 36% כ-236 שקל, בין הרשת הזולה ביותר לרשת היקרה ביותר
רמי לוי
Freepik

עורכים/ות קניות לשבועות? שימו לב לפערי המחירים בין המותגים השונים ואל תאמינו לכל מותג – פער של 69% אחוזים בין סל מוצרי המותג המוביל לבין סל המוצרים התחליפיים בחלק מהמוצרים נמצא פער של יותר מ-300% בין מחיר המותג המוביל ובין מחיר מוצר תחליפי. פער של 36% בין הרשת היקרה ביותר לרשת הזולה ביותר עבור סל המוצרים שנבדקו.

40 קטגוריות ובהן למעלה מ-180 מוצרים (מותגים מובילים ומותגים מתחרים כולל המותג הפרטי), נבדקו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והושוו לקראת חג השבועות. הבדיקה, אשר התבצעה ביום שני ה-27.5.24, התבססה על נתוני מחירים עבור השבוע שבין ה-19.5-25.5. קטגוריות הצריכה והמוצרים שנבדקו הן ממגוון רחב של קטגוריות המזוהות עם חג השבועות, ובראשן מוצרי חלב, ירקות קפואים, מוצרי בצק קפוא, פסטות, שמנים ועוד. הבדיקה נועדה  לספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים בין המותגים השונים.

ברמי לוי נרשם הסל הזול ביותר עם 660 שקל בלבד, יוחננוף במקום השני עם 689 שקל לאותו הסל, רמי לוי באינטרנט שלישי עם 692 שקל, מחסני השוק הפתיעה במקום הרביעי עם סל של 696 שקל וסוגרת את החמישייה נטו חיסכון עם 704 שקל.

סקר
סקר

סלאח דבאח שישי, אחריו סופר בית הפרי, קרפור היפר, פוליצר שסוגרת את הטופ 10. הרשת הכי יקרה בפער של 236 שקל היא YELLOW, עם סל ב-896 שקל. מיני סופר אלונית עם 849 שקל לסל וטיב טעם עם 840 שקל.

מיכל פינק, ראש מערך אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה: "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מותג מוביל למותגים זולים יותר, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".

ישנה חשיבות לא רק היכן קונים את סל המוצרים לשבועות, אלא גם להשוואה בין מותגים וספקים שונים בתוך הרשת הנבחרת. כפי שניתן לראות בגרף מטה בחירה במותגים פופולריים מתחרים יכולה להוזיל את עלות הסל בעשרות שקלים. כך למשל ברשת קארפור סיטי תוכלו לחסוך 53 שקלים אם תבחרו בסל הכולל מותגים דומיננטיים מתחרים במקום בסל מותגים מובילים.

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים