אם חלמתם על הנופים עוצרי הנשימה של סנטוריני או על החופים הפראיים בפלופונסוס, אך נרתעתם מהמסע המפרך אליהם – יש לנו בשורות טובות עבורכם. חברת התעופה אל על, המזהה את התשוקה הגוברת של הישראלים לחופשות ביוון, מרחיבה את אופקיה ומוסיפה את שני היעדים הללו לרשימת הטיסות הישירות שלה, החל מסוף יוני ולאורך כל עונת הקיץ.
המהלך האסטרטגי הזה מגיע בעיתוי מושלם, כאשר יוון הופכת למוקד משיכה מרכזי לתיירים ישראלים. הסיבות לכך מגוונות: מהאווירה הרגועה והאותנטית ועד לנופים המרהיבים, מהמטבח המשובח ועד למחירים הנוחים. אך גורם נוסף, שאינו נעים אך משפיע מאוד, הוא היעלמותה של טורקיה ממפת התיירות עקב המצב הגיאופוליטי, מה שהופך את יוון לאלטרנטיבה המושלמת.
סאן דור, חברת הבת של אל על המתמחה בטיסות שכר, תפעיל את הקווים החדשים. הטיסות יצאו פעמיים בשבוע, בימי ראשון וחמישי, מטרמינל 1 בנמל התעופה בן-גוריון. המהלך התאפשר הודות לחכירת מטוס שלישי מחברת קלאס ג'ט הליטאית, צעד המעיד על מחויבותה של אל על להרחבת היצע היעדים. מבחינת המחירים, החדשות טובות: כרטיס בסיסי (לייט) לכל אחד מהיעדים החדשים יעלה 239 דולר לאדם. זהו מחיר התחלתי אטרקטיבי, אם כי צפוי לעלות בתקופות השיא בהתאם לביקוש. עם זאת, בהשוואה למחירי הטיסות העקיפות או לעלויות החופשה בטורקיה בשנים עברו, זוהי עדיין אפשרות משתלמת.
סנטוריני ופלופונסוס מצטרפים לרשימה מרשימה של יעדים ביוון אליהם מטיסה סאן דור ישירות: רודוס, סלוניקי, קפלוניה וכריתים. כך, בקיץ הקרוב, תציע החברה טיסות ישירות לשישה יעדים ביוון, מכסה מגוון רחב של טעמים ורצונות – מאיים שקטים ופסטורליים ועד לערים תוססות. מהלך זה משקף את האסטרטגיה העסקית של אל על בשנים האחרונות: התמקדות ביעדים אירופאיים אטרקטיביים, תוך הבנה עמוקה של העדפות הנוסע הישראלי. במקום להתחרות על נתחי שוק בנתיבים רוויים כמו לונדון או פריז, החברה מזהה יעדים פופולריים אך פחות נגישים, ומציעה אליהם קישוריות ישירה.
הוספת סנטוריני ופלופונסוס לרשת הנתיבים מסמלת יותר מרק הרחבה גיאוגרפית. זוהי הצהרת כוונות של אל על: להנגיש לישראלים חוויות תרבותיות עשירות, נופים מגוונים וטעמים חדשים. במקום רק לטוס מנקודה א' לב', החברה מציעה מסע אל לב התרבות והנופים של יוון, ללא טרחה או עצירות ביניים. היעד הבא? רק הזמן יגיד. אך ברור שאל על ממשיכה לחפש הזדמנויות חדשות, ממנפת את יתרונותיה התחרותיים, ומבטיחה שהשמיים – בין אם מעל האיגאי או הים האדריאטי – אינם הגבול עבור הנוסע הישראלי.