הכניסה לירושלים והמנהרה שלא נגמרת – זו הסיבה שצפויים פקקי ענק

מה גורם לעיריית ירושלים ומשרד התחבורה להודיע על סגירת מנהרת שז"ר בכניסה לעיר, פחות משנה לאחר שנפתחה בקול תרועה רמה?

סגירת מנהרת שז"ר, שנמצאת באחד המיקומים האסטרטגיים ביותר בכניסה לירושלים, עלולה לגרור פקקי ענק בשאר העורקים בירושלים, שכן התנועה כמובן מופנית לערוצים אחרים, ורבים מהנהגים יצטרכו לאלתר.

כך או אחרת, בהודעת משרד התחבורה ועיריית ירושלים מדווח על סגירת מנהרת שז"ר בשבוע הקרוב, לסירוגין, לצורך התקנה והפעלת מערכות בקרה מתקדמות והמשך חפירת חניון שז"ר.

עוד נמסר כי "עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת מוריה, יבצעו עבודות התקנה והפעלת מערכת בקרה מתקדמת במנהרת שז"ר ועבודה על החניון התת קרקעי למשך שבוע, לסירוגין, החל ממוצאי שבת 22.6.24.

"במסגרת העבודות, יחוברו המערכות התפעוליות השונות של המנהרה למרכז ניהול ובקרת התנועה העירוני (מנת"י), השולט על ניהול ובקרת התנועה בכל העיר".

לידיעת הנהגים, אלו השינויים הצפויים: בשל העבודות, תיסגר לסירוגין המנהרה לתנועת כלי רכב בתאריכים הבאים:

המנהרה הצפונית, מכיוון שד' בן צבי לכיוון גשר המיתרים, תיסגר החל ממוצ"ש עד יום שבת, 22-29.06.2024 (ט"ז-כ"ג סיוון תשפ"ד).

המנהרה הדרומית, מכיוון שד' בן צבי לכיוון גשר המיתרים, תיסגר החל ממוצ"ש עד יום שבת, 6-13.07.2024) ל' סיוון – ז' תמוז תשפ"ד).

– הנהגים מתבקשים לנסוע בדרכים עוקפות.

– במהלך העבודות הרמזורים בצמתים יהבהבו והתנועה תוכוון באמצעות פקחי תנועה.

עוד נמסר כי "במשך הימים הללו גם יושלם מקטע בחפירת חניון שז"ר, שנבנה מתחת למנהרות. מדובר בחניון תת-קרקעי בן חמש קומות, המכיל כ-1,380 מקומות חניה בשיטת "חנה וסע", הכוללים גם עמדות טעינה חשמליות. החניון, שהעבודות להקמתו יסתיימו בעוד כשנה, יאפשר לבאים לירושלים וליוצאים ממנה להחנות את רכבם בכניסה הראשית לעיר הבירה ולהשתמש ברכבת ישראל, ברכבת הקלה ובתחבורה הציבורית באזור וישמש גם את העובדים ברובע הכניסה החדש לעיר, שגם הוא מוקם בימים אלה".