האם שעות הפעילות של רכבת ישראל וכן שעות הפעילות של מוקד רכבת ישראל עומדים להשתנות בקיץ בהתאם לצרכים של הנוסעים והנוסעות בישראל?
נדמה כי בעונה החמה, שעה שנערות ונערים שוהים בחופשה מהלימודים, וכן משפחות רבות מבקשות להתנייד שלא ברכבן הפרטי, על מנת להימנע מפקקים בדרכים בינעירוניות, החליטה רכבת ישראל על ביצוע של מספר שינויים משמעותיים.
לפי דיווח של הנהלת רכבת ישראל עולה כי "עם תחילתו של הקיץ והגידול המבורך במספר הנסיעות בשעות הלילה, רכבת ישראל מאריכה את שעות פעילות המוקד הטלפוני ל-24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע".
עוד מדווח כי "עם תחילתו של הקיץ והגידול במספר הנסיעות בשעות הלילה המאוחרות המאפיין את חודשי הקיץ, רכבת ישראל מאריכה את שעות פעילות מוקד שירות הלקוחות, שיהיה זמין מעתה בשעות הלילה וייתן מענה בתחומי מידע כללי – לוחות זמנים, תעריפים ושאלות כלליות נוספות, תיאום נסיעה לנוסעים עם מוגבלות וכן מתן מענה בשעת חירום.
"בתקופה הקרובה, עם הפעלת המוקד הטלפוני בשעות הלילה, תבחן רכבת ישראל את נתוני הביקוש ולאחר מכן ייקבעו זמני מתן השירות בהתאם".
יש לציין כי בשעות הלילה הדרכים בישראל עבור נהיגה פרטית בקיץ החלם עלולות להפוך למלכודות מסוכנות למדי. רבים מבלים בשעות הלילה, כולל שתיית אלכוהול, אחרים חוזרים לביתם מיום עמוס פעילויות בים או במוקדי בילוי וטיול אחרים. תחבורה ציבורית איכותית וגמישה בשעותיה עשויה לספק מענה ראוי לכל הצרכים האלו, ולשמור על בריאות המבלים והמטיילים.
ברכבת ישראל ממליצים לנוסעים להתעדכן בזמני הרכבות בטרם ההגעה לתחנה באמצעות אתר האינטרנט ויישומון הרכבת או במוקד השירות הטלפוני שזמין במספר 5770*. עוד מזכירים ברכבת כי "על מנת להיעזר בשירותי ליווי לנוסעים עם מוגבלות יש ליצור קשר עם המוקד שעתיים לפני הנסיעה המתוכננת, כדי שצוותי התחנה יוכלו להיערך בהתאם".