אחרי האסון – כך יימנעו תאונות במעורבות הרכבת הקלה בירושלים?

כיצד ניתן למנוע אסונות כבדים כמו זה שהתרחש בשבוע שעבר כתוצאה מפגיעת הרכבת הקלה בירושלים והאם למעשה כולנו חשופים?
צילום: יורו 100

הפושים החמים של “ירושלים online” >> לחצו להורדת האפליקציה

תאונות רכבת מתרחשות בכל מקום בעולם, ועדיין, תמיד ייעשה מאמץ למנוע את התאונה הבאה: ימים ספורים לאחר האסון בו נהרגה תושבת ירושלים כתוצאה מפגיעת הרכבת הקלה, אומר בוחן תאונות דרכים ותיק שפרש לאחרונה כי “לפעמים אין מה לעשות, בטח בעיר כמו ירושלים עם כל העומס בדרכים והלחץ בעלייה והירידה מתחבורה ציבורית. כמה שלא ננסה למנוע וננסה להיזהר ונאמץ עוד חוק ועוד נורמה ועוד נוהל – עדיין יקרה אסון. אבל אפשר ללמוד, וחשוב תמיד לעשות הכל. רכבת קלה שפוגעת חלילה בהולך רגל, בעצם לא משאירה לו כמעט סיכוי. זו או פציעה קשה, או מוות”.

כזכור, הולכת הרגל המנוחה, בשנות ה-80 לחייה, מעדה בתחנת משה דיין בפסגת זאב, שעה שירדה מהרכבת הקלה, שהמשיכה בנסיעתה ודרסה אותה למוות. האם יש לאמץ נהלים חדשים בכל הנוגע למהלך העלייה והירידה של הנוסעים ברכבת הקלה? רבים מהמשתמשים בתחבורה בציבורית בירושלים הם אזרחים ותיקים, קשישים, או אנשים שחוזרים מקניות ובידיהם סלים, כנ”ל תלמידים עם תיקים על גבם – יש לקחת בחשבון את מה שמכונה בעגה מקצועית “הנוסע המסורבל”.

 

צילום: דוברות המשטרה

“זה רוב הנוסעים למעשה – ‘הנוסע המסורבל’, תיקים, סלים או גיל מבוגר, זו הרי סיטואציה יומיומית שכולנו נתקלים בה וכולנו חלק ממנה”, אומר אותו גורם, “יכול להיות שצריך להיות נוהל מחמיר בנושא של תוך כמה זמן לחדש נסיעה. נוסעים רבים ברכבת הקלה בירושלים אולי יתעצבנו מזה, זה אולי יעכב קצת את השירות ואת זמן הנסיעה, אבל אם זה מציל חיים, אז זה מה שצריך להיות. צריך לחשוב על נוהל מחמיר של חזרה לנסיעה מרגע עצירה בתחנה”.

יצויין כי רק לפני שבועות ספורים ניצלה בדרך נס תושבת ירושלים נוספת – הולכת רגל שנפצעה באורח בינוני מפגיעת הרכבת הקלה ברחוב יפו באזור שוק מחנה יהודה בירושלים. נדמה כי במרכז העיר ירושלים הרכבת הקלה והולכי הרגל לפעמים קרובים לתאונות, חלילה, מרחק של שברירי שניות, ולמעשה חציית רחוב יפו מתבצעת לרוב באופן לא מושגח, תוך עומס של הולכי רגל רבים שכלל לא אומדים נכונה את מרחק הרכבת הקלה שמתקרבת לעברם.

 

צילום: דוברות איחוד הצלה

“רחוב יפו באמת נותן תחושה של מדרחוב”, מוסיף אותו בולן תאונות, “ולפעמים זה יותר מסוכן מאוטוסטרדה. אנחנו לא נעז לחצות אוטוסטרדה, אבל כשיש תחושה כזאת של מדרחוב, של מעבר חופשי, אז נוצרת סכנה גדולה”.

שיתוף
שיתוף

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים