לקראת תחילת יישום החלטתה של עיריית ירושלים לייקר את תעריף החנייה בעיר עבור תושבי חוץ, עולה ונשמעת ביקורת על הנושא ובעיקר על שאלת העיתוי.
"הפחד הגדול זה שמהר מאוד תהיה השפעה שלילית על תיירות הפנים אל ירושלים", אומר אחד מבעלי העסקים במרכז העיר ירושלים, "הרי יש המון אנשים שמגיעים לכאן ליום אחד, אפילו לא נשארים לישון. ופתאום מה – ייקחו להם נניח על 10 שעות שהם חונים את הרכב – יותר מ-120 שקל? זו תקופה ביטחונית בעייתית, שהתיירות מחו"ל גם ככה קשה לבנות עליה, אז עכשיו מרתיעים תיירות פנים ובעצם מנסים לחנך את כולם להגיע ברכבת? זה הזמן? לדעתי ההחלטה הזו תהיה מכה לתיירות הפנים".
כזכור, עיריית ירושלים הודיעה כי מתחילת חודש אוגוסט יתבצעו שינויים בתעריפי החנייה – והחל מיום ה', 1.8.24, ועל פי החלטת מועצת העיר מחודש מאי האחרון, יעודכנו תעריפי החנייה בעיר ירושלים עבור תושב חוץ (מי שכתובתו המופיעה במרשם האוכלוסין אינה ירושלים). לפי זאת, שעת חניה תעלה 12.40 ש"ח לשעת חניה.

בעל עסק באזור התעשייה תלפיות אומר כי "הקיץ זו תקופה שמכל הארץ מגיעים לירושלים, וגם עושים פה סיבוב, קונים דברים לבית, זה סוג של תיירות שלא רואים בשגרה. איך משפחה תגיע? כולם ברכבת? אולי, ויש גם מצב פשוט לא יגיעו. זה תעריף גבוה מאוד לשעת חנייה, וזה אולי יקל על התחבורה, אבל עלול הקשות על העסקים".
לפי הודעת עיריית ירושלים "המהלך נועד לתת העדפה לתושבי העיר בחניה ברחבי העיר ולעודד הגעה לירושלים ותנועה בה ברשת התחבורה הציבורית הרחבה שבעיר. בשנים האחרונות פותח מערך התחבורה הציבורית בעיר, תוך קידום ופיתוח מערך הרכבות הקלות, הקמת נת"צים ומתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים וכן קו רכבת מהיר ונוח מירושלים להרצליה, דרך ת"א. כמו כן, מפעילה העירייה חניוני "חנה וסע" סביב צירי הרכבת הקלה, כדוגמת הר הרצל ונחל צופים, אשר מציעים חניה ללא עלות למשתמשים בתחבורה ציבורית וברכבת הקלה".