בימים אלו מתקיימות בציר דרך חברון בירושלים עבודות הקמת קו הרכבת הקלה, במה שהופך את הציר לפקוק כשתלוליות עפר מקשטות אותו לאורכו ומקנות לו תחושה של עולם שלישי ולא של אזור מרכזי בבירת ישראל ( עולם שלישי בציר הראשי בירושלים: "זו לא דרך חברון, אולי רק חברון" ).
אלא שאם לא די בכך, הרי שלפי הודעות עיריית ירושלים בתיר מתוכננות לשנים הבאות עוד עבודות בינוי נוספות. לפי ההודעה "הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים המליצה לוועדה המחוזית, לאשר מתן תוקף לתוכנית להקמת מרחב שימושים מעורבים ומגוונים בסמיכות לתוואי הקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה בדרך חברון. במסגרת התוכנית, הממוקמת בדרום תלפיות ומערבית לקיבוץ רמת רחל, צפויים להיבנות מבני מגורים בני 19 עד 50 קומות, ובהם 3,500 יחידות דיור – מתוכן 30% מיועדות להשכרה לתקופה של 10 שנים ו-20% יהיו בשטח של עד 55 מ"ר".
שמה של התוכנית הוא "סטריפ דרך חברון", היא משתרעת על שטח של כ-120 דונם, ובמסגרתה ייבנו כ-1,300 חדרי מלון בחמישה מבנים בני 13 עד 31 קומות, דפנות מסחריות לאורך ציר דרך חברון, מגדל תעסוקה בן 39 קומות, מבני ציבור חדישים עבור מגוון שירותים, שטחים ציבוריים פתוחים ועוד. בסך הכל, צפויים להיבנות בשטח התוכנית כ-90 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, כ-80 אלף מ"ר יוקצו לטובת הקמה של מבני ציבור וכ-53 אלף מ"ר עבור שטחי מלונאות.

ובכן, אין כל ספק כי ירושלים זקוקה לבנייה נוספת וכמה שיותר, אך נראה כי בנושא ביצוע עבודות באופן כזה שלא ישבשו את מהלך החיים התקין בעיר, אין הצלחה מרובה, לשון המעטה.
כך או אחרת, לפי לשון ההודעה "התוכנית ממוקמת בשטח ארכיאולוגי חשוב על דרך חברון ובמרחב נופי היסטורי רב ערך על קו פרשת המים הארצית. במסגרת התכנון, מוצע לשמור על אתרים ארכיאולוגיים חשובים, ובהם: קבר הנזיר, מבנה כבשן הסיד ואמות המים הקדומות. התוכנית מגדירה אזור עתיקות לשימור בתיאום עם רשות העתיקות, תוך שילוב אזור העתיקות בשטחים הפתוחים המוצעים במסגרת הבנייה החדשה".
עוד נמסר מעיריית ירושלים כי "התחדשות דרך חברון מהווה נדבך חשוב במסגרת התוכנית להפיכתה לרחוב אורבני, שבמרכזו יעבור הקו הכחול של הרכבת הקלה, אשר יספק פתרון תחבורתי יעיל ומהיר לתושבים. עיריית ירושלים משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים לשיפור המצב התחבורתי בציר דרך חברון, שבמסגרתם בוצעה, בין היתר, הפרדה מפלסית בצומת דרך חברון-האומן-אשר וינר, אשר הקלה משמעותית את עומסי התנועה באזור. כמו כן, נסלל שבילי אופניים חדשים ומשודרגים תשתיות הכבישים".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "בירת ישראל ממשיכה להתקדם במרץ בתחום הבנייה והתשתיות, תוך התמקדות בעיבוי צירי הרכבת הקלה בבנייה איכותית. התוכנית שאושרה בדרך חברון היא דוגמה מצוינת לכך, והיא משלבת בנייה של אלפי יחידות דיור לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ופיתוח תשתיות תחבורה. כל זאת, תוך שמירה על אתרים היסטוריים חשובים שמספרים את סיפורה של היפה בערים. נמשיך לפעול כדי להפוך את ירושלים לעיר מודרנית יותר, נוחה יותר ואיכותית יותר עבור כלל תושביה".