האם כפי שצופה החזון של עיריית ירושלים – בירת ישראל עומדת להפוך ל"עיר עם רשת רכבות קלות בדומה לערים המתקדמות בעולם"?
בימים אלה, כך מציינים בעיריית ירושלים, הולכות ומתקדמות עבודות נחוץ על המשך פרויקט הרכבת הקלה בעיר, וכלשון ההודעה שמוסרת העירייה – "פרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה מתקדם לשלב הבא". עוד נטען כי "עם השלמתו, תהיה בירת ישראל העיר הראשונה בארץ עם רשת רכבות קלות בדומה לערים המתקדמות בעולם. הרשת תספק פתרון תחבורתי לכחצי מיליון נסיעות".
הפרויקט הנוכחי של הרכבת הקלה כולל הקמה של שלושה קווים: הכחול, התכלת והסגול, שיצטרפו לחמישה קווים בתוואי האדום, שפועל מזה כמה שנים ולתוואי הקו הירוק, "ויחד ייצרו את רשת הרכבות הקלות בבירה". הקו הכחול יחבר בין צפון העיר לדרומה, מרמות עד גילה, דרך שדרות גולדה מאיר, הר חוצבים, המלך ג'ורג', קרן היסוד, מתחם התחנה ודרך חברון. תחילת העבודות על המקטעים המרכזיים של הקו הכחול מתוכננת לינואר 2025.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "התוואי הכחול ישלים רשת של תחבורה עירונית מתקדמת ויאפשר לתושבי ירושלים והמבקרים בה, לנוע מכל מקום בארץ ומכל מקום בעיר לכל מקום בתחבורה ציבורית – בתוך העיר ומחוצה לה".

הקו הכחול מצטרף לקו האדום אשר הארכתו לנווה יעקב ולבית החולים הדסה עין-כרם עתידה להתחיל לפעול בינואר 2025. המקטע המרכזי של הקו הירוק מגילה לבנייני האומה, ועתיד להיפתח להפעלה בעוד כשנה, בסוף שנת 2025. המקטע הנוסף של הקו הירוק מבנייני האומה להר הצופים דרך רחוב בר אילן צפוי לפעול מסחרית בראשית 2027 ויחבר את הקמפוסים של הר הצופים ושל גבעת רם.
בסך הכל בפרויקט יהיו שלושה קווים תפעוליים: הקו הכחול נסלל משכונות גילה בדרום העיר ועד לשכונת רמות בצפונה, עם מקטע תת קרקעי מרחוב יפו ועד הר חוצבים. קו התכלת נמתח מקניון מלחה ועד לקמפוס הר הצופים, ויקשר בין הקו הכחול לירוק. הקו הסגול ישתרע מהדסה עין כרם, דרך קריית יובל, מלחה ותלפיות עד לדרך חברון ויקשר בין הקו האדום והכחול, עם אפשרות עתידית להארכת הקו עד לארמון הנציב (תלפיות מזרח).