תושבי ירושלים, כבר מכינים את עצמם לימים של כאוס בדרך: החל ממחר, מיום ראשון התשעה בפברואר, הרכבת הקלה תפסיק את פעילותה המסחרית למשך חמישה ימים, זאת במסגרת ההכנות לפתיחת ההארכות החדשות של הקו האדום לשכונות נווה יעקב ועין כרם. ההשבתה נועדה לאפשר ביצוע נסיעות מבחן ובדיקות בטיחות נדרשות לפני פתיחת הקווים החדשים לציבור.
ההשבתה, חשוב לציין, מעוררת זעם רב בקרב חלק מתושבי העיר, שמרגישים כי הם שוב נופלים קורבן לכשלים בתכנון התחבורתי. "איזה מענה נקבל בימים האלה?", אומרת תושבת ירושלים, שזקוקה לרכבת הקלה על מנת להגיע בכל בוקר למקום עבודתה, "אומרים שיהיו יותר קווי אוטובוס? אוקיי, אז אומרים. אני אומרת, בואו נראה – שיהיה בהצלחה לכולנו".
במהלך ימי ההשבתה, הרכבות ימשיכו לנוע על המסילות לצורך הבדיקות, אך לא יסיעו נוסעים. המשמעות היא שכ-170,000 נוסעים יומיים ייאלצו למצוא חלופות תחבורה אחרות. ואכן, בכוונת משרד התחבורה ועיריית ירושלים לתגבר את קווי האוטובוס ולהפעיל קווים ייעודיים שיחליפו את הרכבת הקלה, אך תושבים רבים סקפטיים ורבים מהם טוענים כי בכל מקרה כבר עתה האוטובוסים בעיר מלאים לעייפה והגדלת העומס תוך ניסיון לשנע 170,000 איש, נשמע בגדר פנטזיה.
בתוך כך, ועד נהגי הרכבת הקלה הכריז סכסוך עבודה, בטענה שזמני הנסיעה הממושכים בקו המוארך יפגעו בזמני המנוחה של הנהגים, מה שעלול לסכן את בטיחות הנוסעים. בנוסף, יצוין כי משטרת ירושלים מבחינתה התקשתה לספק אישור סופי להשבתת הרכבת, בשל עומס משימות ומחסור בכוח אדם. המשטרה מנהלת משא ומתן עם משרד האוצר ומשרד התחבורה על תוספת תקנים ושעות, הנדרשים גם לקראת עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה, שצפויות לגרום לשיבושי תנועה משמעותיים בצירים מרכזיים בירושלים.