אסף גרניט נחשף: כמעט איבד הכל – ונאלץ לעשות צעד קיצוני

השף המצליח מספר על התקופה בה היה פסע מקריסה כלכלית, החובות הבלתי נתפסים, המאבק להישאר בתעשייה והמחיר ששילם כדי לשרוד בעולם המסעדנות
צילום: תמי בר שי

אסף גרניט הוא שם שמזוהה עם הצלחה מסחררת בעולם הקולינריה, אבל מאחורי הקלעים, הדרך שלו מאז צמח כטאלנט של ירושלים הייתה רחוקה מלהיות קלה.

בפודקאסט "לשבת לקחת" עם נדב בורנשטיין וכפיר ארביב, גרניט חשף פרטים אישיים ומפתיעים על התקופה שבה כמעט איבד הכל. "אני זוכר את הרגע שבו הסתכלנו אחד על השני וידענו שאין לנו איך לצאת מזה", סיפר גרניט בפתיחות על תקופת מבצע "צוק איתן", שהייתה הרסנית לעסק, והוא ושותפו, השף אורי נבון, התמודדו עם התחייבויות כספיות על גבול הבלתי אפשריות. "היינו בהתחייבויות שאי אפשר לעמוד בהן, אין לקוחות. נגמר המבצע, יש אינתיפאדת סכינים. אנחנו מסתכלים אחד על השני ואורי אומר לי ש'זהו, נגמר הסיפור'."

בשלב הזה, גרניט הבין שאין לו ברירה אלא למצוא פתרון יצירתי ומהיר כדי להציל את העסק. "אז אני הלכתי והייתי זונת פרסומות, פרסמתי הכל", הוא מודה בכנות. "חיתולים, מחבתות, על כל אוטובוס בישראל – והכסף הזה הלך כדי רגע לייצב את המצב ויצאנו מהדבר הזה". ההחלטה הלא שגרתית הזאת אולי נראתה בזמנו כהימור, אבל היא הייתה זו שאפשרה לו לשמור על העסק בחיים. "לקחנו אחריות על החברה ויצאנו מהדבר הזה, אבל זה היה כזה, כאילו אנחנו היינו במחלקה בבנק שהשם השני שלה הוא מחלקת גריטה," הוסיף גרניט.

Freepik

המסלול שעבר גרניט ממחיש עד כמה עולם העסקים יכול להיות אכזרי, במיוחד במסעדנות, וכמה חשוב להיות גמיש, יצירתי ולפעול במהירות כדי לשרוד. סיפורו של השף אינו רק על אוכל – הוא על עמידות נפשית, ניהול משברים ולקיחת אחריות. "אין פתרונות קסם, אבל יש רגעים שבהם אתה מבין שאם אתה לא תקום ותעשה, אף אחד לא יעשה את זה בשבילך," הוא מעיד.

אם יש משהו שגרניט למד על בשרו, זה שיציבות כלכלית בעולם המסעדנות היא דבר נדיר. המלחמה האחרונה בישראל הביאה עימה אתגרים חדשים, והפעם, הוא לא רק מתמודד עם הקשיים, אלא גם מנסה לתרום לחברה בדרך אחרת. בביקורו בקיבוץ נחל עוז, סיפר על התחושות הקשות שעולות בו בעקבות המצב הביטחוני: "יש כוחות שמשתמשים בהסתה ובכל-כך הרבה מניפולציות כדי לקחת אותנו למקום הלא נכון. אנחנו צריכים לייצר עתיד טוב יותר למדינה הזאת". המציאות הישראלית שוב מאלצת אותו לחשוב איך לנהל עסק בזמן משברים. גם באירועים מחוץ למטבח, כמו השקת מותג האופנה Hackett London, גרניט לא מסתיר את תחושותיו: "הייתה לי תחושה שזה קצת מוזר בזמן שיש אנשים חטופים, טילים בלתי פוסקים על הצפון, ואנשים מפונים מהבתים שלהם. זה מאוד מוזר להיות בסיטואציה כזאת".

.

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים