12 תחנות חדשות: האם הרכבת הקלה בירושלים דוהרת לשדרוג משמעותי?

האם ומתי נוכל לנסוע ברכבת הקלה בירושלים מקצה לקצה בעיר כולל נווה יעקב והדסה עין כרם? מה שצריך לדעת על ההארכות הצפויות של הקו האדום
צילום: יורו 10

הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, שהחל לפעול בשנת 2011, מתוכנן להתרחב עם הארכות חדשות בצפון ובדרום העיר. בצפון, הקו יוארך משדרות משה דיין בפסגת זאב ועד לשכונת נווה יעקב, ויכלול ארבע תחנות חדשות. בדרום, הקו יימתח מתחנת הר הרצל ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם, עם שמונה תחנות נוספות.

במהלך השבוע שהחל ביום ראשון, ה-9 בפברואר 2025, הופסקה פעילות הרכבת הקלה לצורך נסיעות מבחן ובדיקות בטיחות בהארכות החדשות. ההשבתה נועדה לוודא את תקינות המערכות והבטיחות לפני פתיחת הקווים המורחבים לציבור בירושלים. ההארכות המתוכננות יוסיפו כשמונה קילומטרים ו-12 תחנות חדשות לקו האדום, מה שיאפשר לנוסעים להגיע מנווה יעקב בצפון ועד להדסה עין כרם בדרום. המהלך צפוי להגדיל את מספר הנוסעים היומי בכ-15,000 ולהקל על עומסי התנועה בעיר.

עם זאת, טרם נמסר מועד רשמי לפתיחת ההארכות החדשות וסיום נסיעות המבחן, והנוסעים מתבקשים להתעדכן בהודעות הרשמיות של מפעילת הרכבת, חברת "כפיר", ושל עיריית ירושלים. בינתיים, מומלץ להשתמש בקווי האוטובוס החלופיים שהוגדרו לתקופת ההשבתה.

בעיריית ירושלים ובמשרד התחבורה מאמינים כי ההתרחבות הצפויה של הקו האדום תהווה צעד משמעותי בשיפור התחבורה הציבורית בירושלים, ותוכל להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה ויעילה יותר כבר בעתיד הקרוב. אשריי המאמין.

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים