לאחר שבוע של השבתה לצורך נסיעות מבחן, חזרה היום, ראשון, הרכבת הקלה בירושלים לפעילות סדירה. המטרה כידוע היתה לבדוק את הארכת הקווים החדשים, שצפויה לשנות את פני התחבורה הציבורית בירושלים, אבל לצד הבשורה על הרחבת השירות, מגיעה מכה קשה לנוסעים – החל מה-25 בפברואר, מחיר הנסיעה ברכבת הקלה יקפוץ ב-33%, מ-6 שקלים ל-8 שקלים.
נוסעים יומיומיים שנדרשים לנסוע הלוך ושוב ברכבת הקלה בירושלים חמש פעמים בשבוע, שילמו עד כה 240 שקלים בחודש (12 ש"ח ליום עבודה). אך עם המחיר החדש, הסכום הזה מזנק ל-320 שקלים בחודש – תוספת של 80 שקלים בכל חודש, שהם 960 שקלים בשנה. עבור סטודנטים, תלמידים, עובדים במרכז העיר ואנשים התלויים בתחבורה הציבורית, מדובר בנטל כלכלי משמעותי. ההוצאות יכולות להאמיר עוד יותר במקרה של משפחות עם מספר נוסעים קבועים. עבור זוג הורים שנוסע מדי יום לעבודה, המשמעות היא הוצאה של 640 שקלים בחודש על תחבורה ציבורית רק עבור הרכבת הקלה – וזה עוד לפני הוצאות נוספות על אוטובוסים או נסיעות בין-עירוניות.
ברשתות החברתיות כבר נשמעת ביקורת חריפה על המהלך. "איך אפשר להצדיק עלייה כזו במחיר?", כותבת אחת הנוסעות. אחרים שוקלים ברצינות לחזור להשתמש ברכב הפרטי, על אף הפקקים. אם התחזיות יתממשו, ירושלים עלולה למצוא את עצמה עם יותר עומסי תנועה ויותר רכבים בכבישים, דווקא בתקופה שבה הייתה ציפייה לשיפור בשירות התחבורה הציבורית. בעלי עסקים לאורך תוואי הרכבת הביעו חשש מירידה בתנועת הלקוחות, שיבחרו להימנע מלהגיע למרכז העיר אם המחיר יהיה גבוה מדי.
האם הקווים החדשים באמת ישדרגו את חוויית הנסיעה ויצדיקו את העלות הגבוהה? או שהציבור יבחר חלופות זולות יותר ויהפוך את ההשקעה העצומה ברכבת הקלה לפחות כדאית? התשובות יגיעו בשבועות הקרובים – והנוסעים הם אלו שיקבעו.