תושבי ירושלים, התכוננו: בשבוע הבא, החל מיום שלישי ה-25 בפברואר, מחיר הנסיעה של הרכבת הקלה בירושלים יקפוץ מ-6 שקלים ל-8 שקלים – עלייה של 33%. הסיבה הרשמית? הארכת הקו האדום והוספת 12 תחנות חדשות. אבל האם הארכת המסלול באמת מצדיקה את הביטוי לארנק?
משרד התחבורה מסביר שההתייקרות נובעת מעליית עלויות ההפעלה והתשומות, ושמדובר בעדכון שנדחה כבר פעמיים. עם זאת, נוסעים רבים תוהים האם השירות המשופר מצדיק את התוספת במחיר, במיוחד לאור הצפיפות והעומסים הקיימים ברכבת הקלה בירושלים. בנוסף, עלות האבטחה של הרכבת הקלה תוכפל ל-60 מיליון שקלים בשנה, בשל הצורך בכוח אדם נוסף לאבטחת התחנות החדשות. האם ההשקעה הזו תורגש גם בביטחון הנוסעים, או רק בחשבון הבנק שלהם?
ובינתיים, בעוד הכרטיס מתייקר, הנוסעים ברכבת הקלה בירושלים מקווים שהשירות ישתפר בהתאם. כי אם כבר משלמים יותר, לפחות שנגיע בזמן ובנוחות ליעד. כאמור, הארכת הקו האדום כוללת תוספת של 12 תחנות וכ-8 ק"מ למסלול הקיים, מה שאמור לשפר את הנגישות לשכונות כמו נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם בדרום. עם זאת, כזכור, במהלך העבודות להארכת הקו, הרכבת הקלה הושבתה למשך מספר ימים, מה שגרם לתסכול נוסף בקרב הנוסעים.
ההתייקרות הנוכחית מצטרפת לעליות מחירים קודמות בתחבורה הציבורית, כאשר רק ביולי 2024 עלה מחיר הנסיעה באוטובוס מ-5.5 שקלים ל-6 שקלים. הנוסעים תוהים האם מגמת ההתייקרות תימשך, והאם השירות ישתפר בהתאם לעליית המחירים? בסופו של דבר, תושבי ירושלים מוצאים את עצמם משלמים יותר עבור שירות שבמקרה הטוב נותר כפי שהוא. הזמן יגיד האם ההשקעות בהארכת הקו ובאבטחה יתורגמו לשיפור בחוויית הנסיעה בירושלים, או שהנוסעים ימשיכו להתמודד עם אותם אתגרים, רק במחיר גבוה יותר.