בימים אלה עוברת הרכבת הקלה בירושלים שינויים משמעותיים, הן במחירי הנסיעה והן במבנה הקרונות. עם זאת, השינויים הללו לא התקבלו בברכה על ידי עיקר הנוסעים, ורבים מהם מביעים תלונות על הצפיפות, העיכובים והתדירות.
בטווח הזמן המיידי יעלה מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים מ-5.5 שקלים ל-8 שקלים, מהלך שמעורר כעס בקרב התושבים, במיוחד לאור תלונות על שירות ירוד וצפיפות בקרונות. בנוסף לעליית המחירים, הקרונות החדשים מציגים עיצוב שונה, ככל הנראה עם פחות מקומות. נוסעים מדווחים על תוספת של מחיצות פלסטיק שמקשות על הישיבה והעמידה, מה שמגביר את הצפיפות ואי-הנוחות במהלך הנסיעה.
התלונות לא מסתיימות כאן. נוסעים מציינים תדירות נמוכה של הרכבות, עם המתנה בשעות העומס. חברת "כפיר", המפעילה את הרכבת, מסרה כי היא מבצעת כיול של המערכת כדי להתאימה לצרכי הקו, מה שעלול להאריך את זמן ההמתנה.

השינויים הללו מגיעים כחלק מהרחבת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, שכוללת הוספת 12 תחנות חדשות בשכונות נווה יעקב, קריית יובל, קריית מנחם ואזור הדסה עין כרם. העבודות להארכת הקו החלו בתקציב של 360 מיליון שקלים, והן צפויות להסתיים במלואן עד שנת 2031.
עם זאת, הנוסעים תוהים האם השדרוגים וההשקעות הכספיות אכן יובילו לשיפור השירות, או שמא הם רק מוסיפים לנטל הכלכלי והלוגיסטי עליהם. בינתיים, התלונות ממשיכות להיערם, והנוסעים מקווים לשיפור מהיר במצב.
יצוין כי חברת "כפיר" השיקה לאחרונה מערכת ניטור עומסים חדשה, המיועדת לשפר את חוויית הנסיעה. המערכת מציגה מידע עדכני על עומסים בקרונות באמצעות צגים בתחנות, במטרה לסייע לנוסעים לבחור את הקרון הפחות עמוס. עם זאת, נראה כי השינויים, יחד עם העלייה במחירי הנסיעה, מעוררים חוסר שביעות רצון בקרב הנוסעים. האתגר המרכזי כעת הוא למצוא את האיזון בין שדרוג השירות לבין שמירה על נוחות הנוסעים ועלויות סבירות.