נתיבי איילון – פקקי הענק בדרך: למה לעבוד יעיל כשאפשר להיתקע?

נתיבי איילון ייחסמו שוב בגלל סירוב לעבוד בשבת, והנהגים? שייקחו אוויר – כי הפוליטיקה חשובה יותר מהתחבורה
צילום: Tamar HaYardeni

מי צריך תחבורה זורמת כשאפשר להפוך את הכבישים למבוך בלתי עביר? בקרוב, תשעה לילות של סיוט תחבורתי מחכים לנהגים בנתיבי איילון, וכל זה כי שרת התחבורה מירי רגב מסרבת לאשר עבודות תשתית בסופי שבוע – שבתות. במקום לבצע את העבודות כשהכבישים ריקים, הוחלט להעמיס על הנהגים דווקא בשעות השיא, כי למה לא להוסיף עוד קצת דרמה לפקקים של ישראל?

העבודות כוללות הרחבת תחנת הרצליה, פרויקט הכרחי שאמור להקל על מיליוני נוסעים בעתיד, אבל בהווה הוא הופך את חייהם של אלפי נהגים לסיוט מתמשך. כל חסימה תתחיל בחמישי בלילה – בזמן שבו הכבישים עדיין עמוסים – ותימשך עד שישי אחר הצהריים, רגע לפני כניסת שבת, כשהעומסים בשיאם. ומה לגבי נוסעי הרכבת? תתכוננו לעוד עיכובים והמתנות, כי קווים מרכזיים יפסיקו לפעול ושאטלים יגרמו לנסיעה להימשך נצח.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הנהגים נקראים שלא להגיע לאזור החסימות במועדים הקרובים, אך האם יש להם בכלל ברירה? החל מיום חמישי ה-6 במרץ ועד יום שישי ה-7 במרץ, החסימה הראשונה תיכנס לתוקף. בהמשך השנה, החסימות הללו יחזרו על עצמן שמונה פעמים נוספות, כל פעם למשך כמעט יממה. מדובר על חסימה מלאה של כביש 20 דרומה ממחלף המעפילים ועד מחלף שבעת הכוכבים, מה שיאלץ נהגים לחפש דרכים חלופיות בכביש החוף וברחובות הצפופים של הרצליה.

תנועת הרכבות בין תל אביב להרצליה תיפסק גם היא, עם סגירת תחנות תל אביב סבידור, האוניברסיטה והרצליה. במקום רכבות – תופעל מערכת שאטלים שתגרום לנוסעים להגיע ליעדם בעיכוב משמעותי. חיילים שיוצאים לחופשת סוף השבוע, סטודנטים בדרכם הביתה, ומשפחות שמתכננות טיול – כולם ייתקעו בלוח זמנים שלא הותאם למציאות.

העבודות כוללות הקמת שני גשרים מעל נתיבי איילון, הנחת 17 קורות פלדה באורך 45 מטר ומשקל 80 טון כל אחת, לצד 26 קורות בטון במשקל של עד 75 טון. התוצאה הסופית אמורה לשדרג את התחבורה הציבורית, אך הדרך לשם נראית כמו מסלול מכשולים בירוקרטי ותחבורתי.

המטרה של הפרויקט אולי חיובית – אבל ניהול העבודות? רחוק מלהיות חכם. במקום לתכנן חסימות הגיוניות ולעבוד בשעות שבהן הפגיעה תהיה מינימלית, ההחלטות הפוליטיות שוב גוברות על ההיגיון התחבורתי. הציבור כבר רגיל לספוג את המחיר, השאלה היא כמה זמן עוד נהיה מוכנים לשלם אותו?

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים