לאחר תקופה ממושכת של תלונות מצד נוסעי הרכבת הקלה בירושלים על תקלות, עיכובים ועומסים, מבטיחה חברת 'לביא', מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, שינויים משמעותיים בשירות החל מיום שני הקרוב, 17 במרץ 2025. החברה מצהירה כי תדירות הרכבות תשתפר, ויופעלו רכבות חדשות בקו האדום בתדירות של 6.5 דקות בשעות השיא, זאת בעקבות הוספת שתי רכבות חדשות לקו המוארך, הנע בין נווה יעקב להדסה עין כרם.
בנוסף, הוטמעו חידושים ברכבת הקלה ירושלים, ביניהם מכשירי תיקוף חדישים, המאפשרים תיקוף עבור עד תשעה נוסעים בכרטיס רב-קו אחד, ומערכת מידע דינמית המציגה זמני הגעה מדויקים לרכבת הקלה ועדכונים בזמן אמת. הקרונות החדשים מצוידים ב-Wi-Fi חופשי ברכבת הקלה, דלתות כפולות להעלאה והורדה מהירה, מערכת שליטה ובקרה מתקדמת וכן מערכת מיזוג אוויר חכמה, המותאמת לתנאי מזג האוויר ולכמות הנוסעים.
בועז הירש, מנכ"ל חברת 'לביא', מדגיש כי שיפור השירות ברכבת הקלה הוא תהליך הדרגתי הדורש זמן. עם זאת, נוסעים רבים מביעים ספקות לגבי הבטחות השיפור ברכבת הקלה, במיוחד לאור היעדר מענה לבעיות כגון מחסור במקומות ישיבה, רעש וחריקות ברכבת הקלה, תקלות טכניות חוזרות, ובעיות נגישות.
האם השינויים המובטחים יצליחו לשנות את חוויית הנסיעה ברכבת הקלה ולהשיב את אמון הציבור? הנוסעים בירושלים מחכים לראות אם ההבטחות יתממשו – או יישארו על הנייר.