לאחר חודשים של תלונות מצד נוסעי הרכבת הקלה בירושלים על עיכובים, צפיפות ותקלות, חברת 'לביא' מבטיחה שינויים משמעותיים בשירות. החל מהיום, שני, ה-17 במרץ 2025, צפויים שיפורים הכוללים תדירות מוגברת, קרונות משודרגים ומערכת מידע חכמה שתציג זמני הגעה מדויקים. אך השאלה הגדולה היא האם השינויים הללו יעמדו במבחן המציאות – או שמא זו עוד הבטחה שתתנפץ מול חוויית הנסיעה היומיומית של תושבי ירושלים?
השינויים שעליהם הכריזה חברת 'לביא' כוללים תדירות מוגברת של הרכבות בקו האדום, כך שבשעות השיא יעברו רכבות בכל 6.5 דקות, במטרה לצמצם את זמני ההמתנה. בנוסף, הותקנה מערכת מידע דינמית שתציג לנוסעים זמני הגעה מדויקים, מסלולי נסיעה ועדכונים בזמן אמת. לצד זאת, מכשירי תיקוף חדישים שהוצבו בתחנות יאפשרו לנוסעים לתקף עד תשעה נוסעים בכרטיס רב-קו אחד, מה שאמור להקל על העומס בשעות העומס.
קרונות הרכבת הקלה החדשים מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שמטרתה לשפר את חוויית הנסיעה. בין החידושים נמנים חיבור Wi-Fi חופשי, דלתות כפולות לכניסה ויציאה מהירה, מערכת שליטה ובקרה משופרת ומערכת מיזוג אוויר חכמה, שתתאים את עצמה לתנאי מזג האוויר ולכמות הנוסעים.
למרות ההבטחות, הנוסעים לא ממהרים להאמין שהשירות באמת ישתפר. תלונות על תקלות חוזרות, צפיפות בלתי נסבלת ואיחורים הפכו לשגרה. כך למשל אחד הנוסעים מציין כי "זו חוצפה שאנחנו כבר כמה שבועות צריכים להתמודד עם אותן בעיות. שום דבר לא באמת השתנה עד עכשיו". נוסעת אחרת מוסיפה: "לעיריית ירושלים היה מספיק זמן לבדוק שהמערכת עובדת כמו שצריך, אז נקווה שלא שוב נמצא את עצמנו מחכים חצי שעה בתחנה".
השאלה הגדולה נותרה פתוחה: האם הרכבת הקלה בירושלים באמת הולכת לשפר את השירות, או שמדובר בעוד ניסיון להרגיע את הזעם הציבורי? הנוסעים מחכים לראות אם ההבטחות יהפכו למציאות או יישארו רק על הנייר.