מה מסתתר מאחורי מחיר הנסיעה החדש באוטובוס ירושלים? לא רק כסף
תושבי ירושלים מתעוררים למציאות תחבורתית חדשה – ולא בטוח שהיא נעימה במיוחד. משרד התחבורה הודיע השבוע כי החל מה-25 באפריל 2025, צפוי מחיר הנסיעה באוטובוס בירושלים להתייקר ל-8 שקלים. מדובר בזינוק חד של עשרות אחוזים שמהווה מכה עבור ציבור הנוסעים בעיר, במיוחד נוכח יוקר המחיה ההולך ומחריף.
הבשורה על ההתייקרות מגיעה לאחר אישור תקציב המדינה, וכבר מעוררת תגובות נזעמות מצד תושבים ונוסעים. אך מעבר למחיר, נוסעים רבים מתלוננים בתקופה האחרונה על הידרדרות בתנאי השירות באוטובוסים: נהיגה פרועה, שימוש בטלפון נייד על ידי נהגים ולעתים אי עצירה בתחנות. "אנחנו משלמים יותר, ומקבלים פחות – זו התחושה הכללית", אומרת נוסעת קבועה.
הבעיות בתחבורה הציבורית בירושלים אינן דבר חדש, אך השילוב בין העלאת מחירים לירידה באיכות השירות מעורר תחושת תסכול הולכת וגוברת. עיר הבירה סובלת גם מעומסי תנועה כבדים, מחסור בקווים יעילים לשכונות מתפתחות ותלונות על זמני המתנה ממושכים. כל אלה הופכים את חוויית הנסיעה בירושלים לאתגר יומיומי, בייחוד עבור תושבים שאין ברשותם רכב פרטי.
במשרד התחבורה מנסים להרגיע ומבטיחים כי העלאת המחירים תלווה בשיפורים: תגבור קווים, הכנסת אוטובוסים חדשים ושיפור התחנות. אך נכון לעכשיו, הציבור לא ממהר להשתכנע. התחבורה הציבורית אמורה להיות הפתרון – אך בירושלים, עבור רבים, היא כבר הפכה לבעיה.