הפרויקט שאמור לשנות לחלוטין את צפון ירושלים: מתי הצפי לסיומו?

פרויקט צומת עטרות יכלול מחלף חדש, שדרוג כביש 45, נתיב תחבורה ציבורית ועוד. ומה הצפי לסיום עיצובו מחדש של אזור של צפון ירושלים?
Hagai Agmon-Snir حچاي اچمون-سنير חגי אגמון-שניר • CC BY-SA 4.0

בשעה טובה החלו לאחרונה עיריית ירושלים, משרד התחבורה וחברת מוריה לפיתוח ירושלים, לקדם את פרויקט הקמת מחלף עטרות, כך עולה מפרסום באתר "מיינט ירושלים". בשל העובדה שמדובר באחד האזורים העמוסים ביותר בעיר, הוצאתו של הפרויקט לפועל צפויה לשנות לחלוטין את פני צפון ירושלים.

בין השאר, הפרויקט צפוי לתת מענה תחבורתי לגידול הצפוי בתנועות במרחב, לאפשר את זרימת התנועה המהירה והבטוחה לאורך צירים 45 ו-50 בכביש 443, ובנוסף לשדרג את רמת השירות לתחבורה ציבורית, פיתוח עתידי של אזור התעשייה עטרות, המשך כביש 45 – ציר המחצבות וכמו כן ניצול של מעבר קלנדיה.

הפרויקט בצומת עטרות כולל בין השאר את ביטול הרמזור הקיים והקמת מחלף יהלום בצומת עטרות, הרחבה ושדרוג כביש 45 מזרח כולל הוספת נתיבים לתחבורה ציבורית, הפיכת מעגלי התנועה הקיימים בכביש 45 בכניסה לאזור תעשיה עטרות ושדה התעופה הקיים לצמתים מרומזרים.

מתכנני הפרויקט סבורים כי מדובר באחד הפרויקטים החשובים והחיוניים ביותר המתוכננים לקום בירושלים כיום. יצוין כי תכנון הפרויקט הסתיים ועל פי הערכות, מועד סיומו יהיה בעוד כשלוש שנים.

 

 

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים