מחירי הרכבת הקלה בירושלים קופצים – אבל השירות? עוד תקוע בתחנה

יקרה, צפופה ולעתים מאחרת – הנוסעים זועמים על העלייה במחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ומחפשים חלופות חדשות – זמן להזכיר שבריא ללכת ברגל?
צילום: Assaf Yekuel - CC BY-SA 3.0, מתוך ויקיפדיה

התייקרות משמעותית צפויה לפגוע בכיסם של תושבי ירושלים: החל מיום שלישי הבא, 25 בפברואר, מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים יקפוץ מ-6 שקלים ל-8 שקלים, עלייה חדה של 33%. התוספת הזו למחיר הכרטיס מגיעה בלי שיפור אמיתי בתדירות הרכבות, ברמת השירות או בתנאי הנסיעה, מה שגורם לנוסעים רבים להטיל ספק בכדאיות השימוש ברכבת הקלה.

בעוד משרד התחבורה מצדיק את ההתייקרות בטיעונים כלכליים, הנוסעים מרגישים שהרכבת הקלה בירושלים עדיין לא מצליחה לספק פתרון תחבורתי נוח ואמין. צפיפות, לעתים איחורים ובעיות בתדירות נורמלו – אבל המחיר? דווקא הוא ממשיך לנסוק כלפי מעלה.

בקרב הנוסעים נשמעת ביקורת חריפה על ההתייקרות. "הם דורשים מאיתנו לשלם יותר, אבל השירות נשאר אותו דבר – איטי, לא יעיל וצפוף בטירוף", אומר רועי, סטודנט שמגיע בכל יום מהכניסה לירושלים למקום עבודתו במרכז העיר. "במקום לבזבז 8 שקלים על דחיסת סרדינים, אני שוקל לעבור לאופניים חשמליים או בכלל לחזור לאוטובוסים".

ביטסי2

תושבים רבים טוענים כי התחבורה הציבורית בירושלים הפכה לבלתי נסבלת, והם נאלצים לחפש אלטרנטיבות, כמו רכבים פרטיים, קורקינטים חשמליים ושיתוף נסיעות. "אם כבר להיתקע בפקק, לפחות שיהיה באוטו שלי עם מזגן ופודקאסט", מוסיפה נעמה, תושבת מרכז העיר.

העלייה במחיר אכן מעוררת חשש שהיא תגרום לרבים לוותר על הרכבת הקלה בירושלים ולהגביר את השימוש ברכב פרטי. כבר עכשיו, עומסי התנועה בעיר שוברים שיאים, ואם אלפי נוסעים יבחרו ברכב במקום בתחבורה ציבורית – המצב צפוי להפוך לגרוע יותר.

גורמים בענף התחבורה בעיר טוענים כי במקום להכביד על הציבור עם מחירים גבוהים יותר, היה ראוי קודם כל לשפר את השירות: להגדיל את תדירות הרכבות, לוודא שהן מגיעות בזמן ולמנוע שיבוש. "בלי שיפור אמיתי, אנשים פשוט לא יישארו עם הרכבת – הם יבחרו בדרך אחרת", מסכם גורם בתחום התחבורה הציבורית.

לפי שעה, על פי הודעת משרד התחבורה, ההתייקרות היא תוצאה של התאמות למדד התשומות בתחבורה הציבורית, ולא ניתן היה למנוע אותה. עם זאת, המשרד לא סיפק תשובות ברורות לגבי שיפורים אפשריים בשירות או תוכניות למנוע את הפגיעה הכלכלית בנוסעים.

בעוד המדינה ממשיכה בניסיון לעודד מעבר לתחבורה ציבורית, ההתייקרות האחרונה גורמת ללא מעט נוסעים לשקול מחדש אם בכלל משתלם להמשיך להשתמש ברכבת הקלה. "זה היה אמור להיות פתרון לתנועה בעיר", אומר אחד הנוסעים, "אבל עם שירות כל כך גרוע ומחירים בשמיים – אולי עדיף פשוט ללכת ברגל".

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים