בימים האחרונים פרצה סערה ציבורית סביב רשת המרכולים שיווק השקמה של איש העסקים רמי לוי, בדבר כניסתם ביכול של עובדים פלסטינים לחלק מהסניפים.
עיקרי הדברים נגעו לסניף רמי לוי בעיר בית"ר עילית, שם ממש יצא קצפם של חלק מהתושבים שביקשו אף את מעורבותה של העירייה. לפי אחד הפרסומים התכוון לוי לכאורה להכניס לסניף עובדים פלסטינים, זאת על רקע המחסור הכללי בעובדים יהודים במשק.
הסערה הלכה וגברה וגם ראש העיר בית"ר עילית, מאיר רובינשטיין, התייחס לדברים ויצא בקריאה שלא לפאשר כניסת עובדים פלסטינים.
אלא שמנגד, הנהלת רמי לוי, טוענת כי הדברים כלל אינם נכונים, ולאור התייחסותה לא מובן כיצד בכלל עלו הטענות.
העיתונאי אריה ארליך, שאליו הגיעו חלק מהטענות, שוחח עם הנהלת שיווק השקמה-רמי לוי, ולבסוף נמסרה תגובה שהרגיעה את הסערה:
"אין כל כוונה להכניס עובדים פלסטיניים בסניף ביתר עילית", כך נמסר מהנהלת שיווק השקמה-רמי לוי, "הנהלת רמי לוי מודעת לשיקולים הביטחוניים ופועלת באחריות לאומית וביטחונית, ותשמח להעסיק עוד יהודים בסניפי הרשת. כל פרסום אחר בעניין אינו נכון".
בתוך כך, כפי שפורסם ב-"ירושלים online", שיווק השקמה דיווחה על עלייה של 43.4% ברווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2023, ל-38.2 מיליון שקל. העלייה הדרמטית נבעה בעיקר מצניחה של 67.9% בהוצאות המימון, שהסתכמו ב-2.6 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי.
הירידה בהוצאות המימון נבעה בעיקר מזינוק בהכנסות ריבית מפיקדונות ומקיטון בהוצאות מימון בשווי הוגן של מכשירים פיננסיים.
מכירות הרשת ברבעון השלישי עלו ב-7.2% ל-1.87 מיליארד שקל. העלייה במכירות נבעה בעיקר מהתרחבות הרשת, שפתחה שלושה סניפים חדשים ברבעון השלישי.
**************
עובדי שירות המדינה:
מענק שי חדש למשרתים במילואים ובני משפחותיהם