הפשרה הייצוגית: סלקום תפצה לקוחות שלא השיבו כרטיס סים – SIM

במסגרת תובענה ייצוגית הושגה פשרה לפיה סלקום תפצה ב-14 מיליון שקל לקוחות שהתנתקו משירותיה, אך היא המשיכה לחייבם בשל אי החזרת כרטיס סים – SIM

בית המשפט המחוזי מרכז אישר לאחרונה הסכם פשרה בסך של כ-14 מיליון שקל שגובש במסגרת תובענה ייצוגית נגד חברת סלקום. הליך התביעה עסק בטענה להמשך חיוב של לקוחות שהתנתקו משירותי סלקום, בגין אי החזרת כרטיס הסים/ SIM שנמסר במועד ההתקשרות. לטענת המבקשים, החיוב הנוסף לאחר שהתנתקו נעשה בניגוד לחוזה בין הצדדים.

מפרסום ב"כלכליסט" עולה כי המבקשים טענו באמצעות עורכי הדין רועי ביטון, אדם לוין ויונתן רפפורט, כי התחרות בין חברות הסלולר גברה והלקוחות בחרו בין החברות השונות בעיקר משיקולי עלות השירות – דמי שימוש חודשיים ורכישת כרטיס סים. בתביעה נטען כי סלקום יצרה מצג שווא, לפיו היא סיפקה ללקוחותיה את כרטיס הסים חינם, ורק בתום ההתקשרות הם מגלים שחויבו בסכומים נכבדים בגינו.

מנגד, טענה סלקום באמצעות עוה"ד חניטל בלינסון-נבון ואידן רגב, כי התנאים בדבר השאלת כרטיסי הסים נקבעו בהסכמי ההתקשרות, וכי היא נוהגת לתזכר את לקוחותיה במועד ההתנתקות משירותיה את דבר חובתם להחזיר את הכרטיסים שקיבלו בהשאלה.

בהסדר פשרה מתוקן נקבע כי מנויי סלקום שאלו מסלקום את כרטיס הסים שסופק להם וחויבו לשלם לחברה סך של 59 שקל או 99 שקל, בהתאם לסיכום עמם. זאת, ככל שלא ישיבו את כרטיס הסים שברשותם לסלקום עם התנתקותם מהחברה.

עוד מפרסם "כלכליסט" כי הסדר הפשרה שאושר חל על שתי קבוצות: חברי קבוצת העבר – מנויים שהשתייכו להסדר סים בהשאלה, התנתקו מסלקום עד ל-3 בפברואר 2020 וחויבו במחיר הקבוע בהסדר עימם כיוון שלא השיבו לסלקום את כרטיס הסים שברשותם, וחברי קבוצת העתיד, מנויים המשויכים או השתייכו להסדר סים בהשאלה והחל מה-4 בפברואר 2020 היו או עודם מנויים של סלקום והתנתקו או יתנתקו מסלקום לאחר ה-4 בפברואר 2020.

במסגרת זו הוסכם כי לחברי קבוצת העבר סלקום תשלח הודעת אס אמ אס המודיעה שהם יהיו זכאים להשיב את כרטיס הסים שברשותם בתוך 60 יום ולקבל השבה בשיעור של 80%-100% מהתשלום שנגבה מהם בגין כרטיס הסים.

אשר לחברי קבוצת העתיד, החל מה-4 בפברואר 2020 סלקום מעניקה הנחה בגובה 100%, כשהמשמעות היא שהחברה אינה גובה כספים בגין כרטיס סים שלא הושבו על ידי לקוחותיה. סכום הפיצוי הכספי בקבוצה זו מסתכם בכ-12.3 מיליון שקל, בעוד הפיצוי המצטבר הינו בסך של כ-14.2 מיליון שקל. השופטת מיכל אגמון-גונן אישרה הסדר הפשרה בין הצדדים.

 

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים