יצרנית הרכב קורסת? זה המותג שצנח ב-97%

נתוני מכירות הרכבים בישראל חושפים קריסה דרמטית של יצרניות יוקרה וחדשנות. מי שיאנית המכירות, כמה רכבי פרארי נמכרו ואיזה רכב נעלם מהכבישים?
Shutterstock

כבישי ישראל בשעות העומס מלאים בשלל מכוניות, אך מבט מעמיק יגלה שחלק מהמותגים שהיו מוכרים לפני שנה כמעט ונעלמו לחלוטין מהכבישים. נתוני המכירות של תחילת 2024 חושפים תמונה דרמטית: בעוד שמותגים מבוססים שורדים את הסערה, יצרניות יוקרה וחדשנות קורסות. AIWAYS, היצרנית הסינית שחלמה לכבוש את שוק החשמליות, היא הדוגמה הבולטת. מ-373 מכירות לפני שנה, היא צנחה ל-7 בלבד – ירידה מסחררת של 97%. זוהי נפילה חסרת תקדים, שמרמזת על אובדן אמון הצרכנים, מעבר להשפעות המלחמה.

גם אלפא רומאו האיטלקי, שפעם סימל סטייל ותשוקה, נעלם מהנוף. מ-209 מכירות בשנה שעברה, הוא צנח ל-93, ירידה של כ-60%. הנפילות לא מוגבלות למותגים צעירים או אירופיים: יגואר הבריטית המפוארת מתקשה עם 4 מכירות בלבד, פרארי האיטלקית ירדה מ-15 ל-5, ובנטלי הבריטית עם 5 מכירות בלבד. מנגד, הענקיות הקוריאניות שולטות. יונדאי, למרות ירידה של כמעט 40% (מ-24,913 ל-15,089), עדיין מובילה בפער עצום. טויוטה עקפה את קיה ותפסה את המקום השני עם 14,081 מכירות, בעוד קיה שלישית עם 13,861, ירידה של כ-25%.

ההפתעה היא BYD החשמלית, שתפסה את המקום הרביעי עם 9,027 מכירות. זה מראה שחדשנות, כשהיא מגובה במחיר נכון, יכולה להצליח גם בתקופות קשות. המגמות הללו מעלות שאלות על עתיד שוק הרכב הישראלי. האם הנפילה הדרמטית של מותגי יוקרה וחדשנות היא רק תוצאה זמנית של המלחמה, או שמא היא משקפת שינוי עמוק יותר בהעדפות הצרכנים?

המומחים סבורים שיש כאן תמהיל של גורמים. המלחמה בהחלט השפיעה, גורמת לאנשים להעדיף מותגים מוכרים ו'בטוחים'. אבל מסתמנת גם מגמה עמוקה יותר – הישראלים מחפשים כעת יותר ערך תמורת כסף. מותגי יוקרה וחדשנות נדרשים להוכיח את עצמם מחדש. ההערכה היא שחלק מהמותגים שקרסו יחזרו בהדרגה, אך לא כולם. המלחמה האיצה תהליך של סלקציה טבעית, ורק מי שיתאים עצמו לצרכן הישראלי החדש ישרוד.

שיתוף
שיתוף
הישארו מעודכנים רוצים לקבל את הפושים החמים של ירושלים אונליין? בפעם אחרת כן

ירושלים-online הוא אתר דעות וידיעות המסקר את החיים בירושלים בעין כנה וישרה.
מול עולם של תקשורת מוטה, לעתים בעלת אינטרסים פוליטיים ומסחריים, שבו צפה וחוזרת עיתונות שטחית בסיקור החיים בעיר,
מביא ירושלים-online את המציאות כפי שהיא, לעתים בצד הימני של המפה, לעתים בשמאלי, לעתים מזווית חילונית, ולעתים דתית,
הכל דרך נבחרת של כותבים וכותבות ללא פחד וללא כל כוונה לחשבן לאינטרסים כאלו ואחרים.
האינטרס היחיד – שיקוף האמת והמציאות בנושאים של דת ומדינה, ביטחון אישי וצבא, יחסי חילונים-חרדים, יוקר המחייה,
שיקוף המציאות והאמת של ירושלים