האם כך ייראה בעתיד כביש בגין בירושלים, שמשמש ככל הנראה כציר המרכזי ביותר בעיר? לפי תוכנית שמפרסמת עיריית ירושלים מדובר בתוכנית "קירוי בגין", שבמסגרתה יקומו מעל כביש בגין לא פחות מאשר "פארק עירוני חדש ורחב ידיים, קריית חינוך שהיא הטובה והרחבה בארץ, אזורי תעסוקה ומגורים מתקדמים וחיבור בין מערב העיר למרכזה ולאוניברסיטה, יחליפו נתיב תחבורה סואן ומזהם אשר מפריד כיום בין חלקי העיר ומהווה מעין מחסום אקולוגי וסביבתי. על כביש בגין ייסללו נתיבי תחבורה ציבורית שירחיבו את רשת התחבורה הציבורית בעיר ויסייעו לה לצאת מהפקקים".

הוועדה המקומית בירושלים בראשות מ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר, החליטה לאחר דיון בהתנגדויות להמליץ לאשר את תכנית 'קירוי בגין' בירושלים. התוכנית משלימה את הרקמה העירונית בין שכונת בית הכרם ממערב, גבעת רם ממזרח ואזור הכניסה לעיר מצפון, על ידי בניית קירוי מעל לכביש בגין (כביש מס' 20), וכפי שטוענים בעיריית ירושלים "יהפוך את הכביש הסואן והמזהם החוצה את העיר לפארק ציבורי רחב היקף המחבר את שכונות המערב למרכזה ולצפונה של העיר ואל האקדמיה ומרחבי התעסוקה המתקדמים שמוקמים בשוליו".
עוד נמסר מעיריית ירושלים כי "בתוכנית ייכללו מבני מגורים, שטחי מסחר, מרחבי תעסוקה, מלונאות, מבנים ומוסדות ציבור ושטח ציבורי פתוח. רק לאחרונה, עוד בטרם מתן תוקף לתוכנית אושרה התחלת בניית בית הספר כרמים שיוצר יחד עם מוסדות התרבות והחינוך הנוספים, קריית חינוך שאין עוד כמוה בישראל, ממעונות יום וגני ילדים, דרך בתי ספר יסודיים וייחודיים, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכון מגוונים, מכללה, אקדמיה למוזיקה, וכמובן את האוניברסיטה העברית. היקף התכנית הינו כ- 214 דונם, ובמסגרתה מוצעת בנית מבני מגורים בני 2,210 יחידות דיור".

התכנית מציעה:
– שבעה בנייני מגורים בני שש עד 15 קומות.
– הקצאה של כ-55 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור, המהווים 25% משטח התכנית.
– הקצאה של שטח ציבורי פתוח בגודל של כ 64 דונם המהווים 30% משטח התכנית.
– הקמת מבנה בן 45 קומות המיועד למלונאות, מסחר ותעסוקה, וארבעה מבנים המיועדים למגורים ולמסחר בני 45 קומות.
בעיריית ירושלים מדווחים כי "הוועדה המקומית החליטה לדחות את מרבית מההתנגדויות לאור כך שהתוכנית הינה תכנית עירונית חשובה וחדשנית אשר מסבה כביש ראשי סואן ומזהם והופכת אותו לפארק רחב ידיים המחבר בין חלקי העיר ואשר בשוליו מתממשת מדיניות העיר הכוללת בנייה מתקדמת עם עירוב שימושים ומרחבים ציבוריים פתוחים.
"התכנית עושה שימוש יעיל בקרקע והופכת מפגע קיים למרכז מרהיב התורם לעיר ולתושביה ומחזק את מעמדה כדבר הבא של ישראל. כאמור, התכנית מחברת בין שכונת בית הכרם לגבעת רם שכיום מנותקות ביניהן, ומצטרפת מסדרון אקולוגי ופארק ליניארי בין דרום העיר לצפונה.
"בתוכנית מעברים לקו הירוק של רכבת הקלה, והיא תורמת למדיניות המעבר לתחבורה ציבורית שהעירייה מקדמת. עוד מוסיפה התוכנית: נת"צים בכביש בגן, צירי תנועה ושבילי אופניים במתחם, הליכתיות והיא גם מהווה מענה הולם לצרכי הציבור של השכונה הנבנית בה והשכונות הסמוכות. התוכנית מוסיפה לעיר, יש מאין שטחים ירוקים, ומרחיבה בהיקף ניכר את גן השחר, תוך שמירה על האופי והזהות של שכונת בית הכרם הוותיקה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "תוכנית 'קירוי בגין' היא תוכנית מרהיבה, חדשנית ומתקדמת שאין שנייה לה במדינה. התוכנית מבטאת את חזון העיר, את רוחה ואת העתיד שלה. התוכנית מצליחה ליצור רצף אקולוגי מדרום לצפון, פארק רחב ידיים שמחבר את שני חלקי העיר יחדיו ויוצרת מרכז חדשני המחבר בין האקדמיה, לתעשייה המתקדמת, מוסיפה מקומות מגורים ושטחי מסחר מרהיבים ומסייעת לירושלים להפוך לדבר הבא של מדינת ישראל גם בתחום ההיי-טק. התוכנית נושקת ומחזקת את רובע החדשנות הנבנה ומקודם על ידי האוניברסיטה העברית.
"בירושלים היום, תוכניות מגירה הופכות למארג חי, נושם, פורח ובועט! בקרוב נוכל לברך, שהחיינו וקיימנו והגיענו ליום הזה אני מבקש להודות לרמ"י שתרמה רבות להקמת הפארק ולהרל"י שיזמה את התוכנית".
מהנדס העיר ירושלים, אינג' יואל אבן: "כשהצגתי ברחבי המדינה ובפורומים של תכנון וכלכלה את התוכנית, הם אמרו לי: אין סיכוי, אתם חולמים! והיום אני יכול לומר בגאווה ובפה מלא: אנחנו חולמים חלומות רבים, אך אין עוד כמונו להביא אותם לידי מימוש ולידי ביצוע, הלכה למעשה. מדובר בתכנון מורכב וקפדני שהביא לידי ביטוי את חזון ראש העיר ואת התפיסה התכנונית החדשה של העיר, במיטבה. זה יום חג למערכת התכנון העירונית ולתושבי העיר ירושלים".